|
Post by Deleted on Jan 30, 2015 23:20:19 GMT 1
Saknar Lifestealer combos :/ Vart tog dem vägen? Lifestealer+Io/Natures Prophet/Storm!! just saying BAM! Vad tror ni, får vi se denna underbara hjälte mer ofta i en snar framtid?
|
|
|
Post by vickhoff on Feb 1, 2015 15:21:45 GMT 1
Det finns många problem med Naix för tillfället, en är självklart att jugg och troll blivit så omåttligt populära och de båda är relativt bra mot honom. Sedan farmar han inte alltför fort och hans möjlighet att vara stark i trilanes blev hårt nerfat i och med range nerfen på open wounds.
Mitt förslag är att man skulle buffa ultin, 100 sekunders cd för en sådan svag spell är väldigt mycket. Tänk att man inte kan farma medan man sitter i en storm och vill hitta en pickoff. Så mina förslag till buffs är antingen att man kortar ner cdn till kanske 40-50 sekunder istället för 100. Eller att man gör spellen starkare, t.ex. att den förenas med en slow när man hoppar ut. Tl:dr: Lifestealer kan inte farma, inte pusha, troll krossar honom, buff krävs.
|
|
|
Post by karnvapn on Feb 1, 2015 20:18:53 GMT 1
Spirit breaker + lifestealer är ju en ganska skön combo. Problemet ligger mer i hur han funkar. Om du pickade LS, SB, NP, AA och Zeus kan det ju bli cirkus på riktigt. Men då blir problemet tidig push från motståndarna.
Den här patchen är ingen bra lifestealer-patch så vitt jag vet. Men jag kan ha fel.
|
|
|
Post by Davlar on Feb 1, 2015 20:25:22 GMT 1
Han behöver i ett stort skift i metan. Timingen samt hjältarna som spelas nu är hans problem. Man slåss för tidigt och dessutom har de flesta förmågor som går igenom BKB: Bash, Swap & Taunt.
Och han skulle behöva någon form av buff. Antagligen till hans ultimate som var föreslagit ovanför!
|
|
|
Post by fireflies on Feb 2, 2015 1:06:08 GMT 1
Tycker ni alla är ute och cyklar, enda problemet naix/lifestealer har är hans mobility. Som det är nu kan han endast bursta ner 1 med sin open wounds & rage om han har någon som initiatar åt honom eller om han köper blink eller liknande och är för lätt att kontrollera efter ragen gått ur.
Skulle inte påstå att det har något med troll/jugger att göra då naix även försvann innan de blev populära och troll har redan börjat försvinna i competative.
|
|