Post by Benjamin Fossum on Feb 19, 2015 17:44:27 GMT 1
BUMMI
Vad heter du?
Louise, men jag kallas för Bummi.
Vartifrån kommer ditt nick?
Bummi “döpte” jag faktiskt mig själv till när jag var 4-5 år och jag blev skitsur om min familj inte tilltalade mig som det. När jag väl kom förbi den trotsperioden så hade alla vant sig vid att kalla mig Bummi så det levde kvar; kompisar anammade det efter att ha hört mina föräldrar o s v, o s v. Min gissning är att jag blev inspirerad av Bumbibjörnarna som jag älskade men jag misslyckades troligtvis med uttalet, vilket resulterade i att “Bumbi” blev “Bummi” istället.
Vad gör du förutom att casta?
På dagarna jobbar jag som apputvecklare där min främsta uppgift är att programmera. Hemma blir det mycket spelande (Dota 2 samt retro) och Twitchtittande (gärna speedruns). I övrigt promeneras det en hel del och det är inte sällan man kan hitta mig på stadens fikaställen, krogar eller biosalonger.
Hur länge har du spelat/arbetat med Dota/Hon?
Dota introducerade Loda för mig första gången i slutet av 2004 eller om det var i början av 2005. Och förutom ett uppehåll på två år, då jag var Xbox 360-frälst och Gears of War 2-beroende, så har jag varit Dota väldigt trogen.
Vad har du för favorit-hjälte och item?
Den hjälten jag tycker är roligast att spela är antingen Brewmaster, Timbersaw eller Undying. Favorithjälten att kolla på är nog Pudge (så spännande med hooks!). Favorititem? Pipe. Pipe? Pipe!
Vilket lag tycker du är absolut bäst på scenen just nu?
Har länge tyckt om och känt (långt innan DAC) att EG är och har varit ett av de absolut bästa lagen, vilket jag står fast vid även efter deras roster change. Redan på senaste DH så tippade jag dem som topp tre i TI5 men efter DAC-vinsten kanske de slappnar av för mycket? Tiden får utvisa!
Vilket lag hejar du på?
Alliance!
Kan du slicka dig själv på armbågen?
Gjorde ett tappert försök men misslyckades.