Post by Benjamin Fossum on Feb 19, 2015 17:53:24 GMT 1
HENRYD
Vad heter du?
Henry “HenryD / Dickenson” Dickenson
Vartifrån kommer ditt nick?
Det är mitt namn! Kommer ihåg när jag kollade på VoD:en från en av mina games ett par år sen och kommentatorerna sa “Denna galna konstiga nicket jag undrar hur fan han kom på den! Det var då jag nickade “henrydickenson”...
Vad gör du förutom att casta?
Jag jobbar på Kundservice på 3 (mobiloperatören), men just nu är jag sjukskriven med en rolig sjukdom som påverkar muskelaturen, lungorna och tarmarna! Men innan jag blev sjuk så klättrade jag otroligt mycket, verkligen en rolig sport som är väldigt underskattad!
Hur länge har du spelat/arbetat med Dota/Hon?
Jag spelade mitt första DotA game den 3de juni 2007, när jag var 15 år så snart 8 år! Började spela professionellt UNGEFÄR i slutet av 2009, då jag spelade ihop med en massa danskar i Unique-Gaming! CalculuS, Donald-Duck, Valeur och Durum!
Vad har du för favorit-hjälte och item?
I DotA2 är mina favorita är Sandking, Tiny, och Storm. De som jag är bäst med är Earthshaker, Darkseer och QoP! I HoN var mina favorita Pandamonium (OP), Deadwood (OP) och Chipper(OP) Min favorit item tror jag ALLA min fans vet. Det är så klart blink! Jag har hittat på strategier på precis varenda hero för att den ska funka bra, den enda jag skulle inte köpa den på är faktiskt Mirana och Antimage. Men ja, även QOP!
Vilket lag tycker du är absolut bäst på scenen just nu?
Secret! Oavsett vad folk i community:n tycker och så, så tycker jag faktiskt att Puppey är den absolut smartaste och bästa draftern i hela spelet. Han skapar trends, och han har så många coola strats i fickan. s4 är utan tvekan den bästa utility spelaren, vi har sett det gång på gång med hans WR, Axe, QOP osv. Sen Arteezy, ja han skall vi inte ens gå in på. Okej kanske lite. Tänk på detta när ni tänker på Arteezy. HELA, jag menar HELA DAC turneringens Draft gick ut på att han var för bra med Lycan och SF. Även när inte secret spelade. Tänk på det och njut utav hur duktig han är då!
Vilket lag hejar du på?
Secret! s4 är min gamla lagkamrat och jag önskar honom all lycka! Sen hejjar jag aningen på Era och NiP grabbarna, men jag vill så gärna se Alliance på fötterna igen. Frågar ni mig (vilket ni inte gör) så tycker jag att Alliance lider av ledarskapsproblem. Loda *måste* fokusera på sitt spel, och det måste Pajkatt med. Akke är alldeles för passiv av en person tror jag att ta den rollen, och de heroes de pickar som support (chen osv), visst, det krävs lite när man är i skogen de första 3-4 minutarna, men sen då? I fajterna när han sitter och försöker microa 3-4 creeps? Han kan inte ha koll på hela fajten och leda de i hur de ska gå. Känns som det måste vara Niqua men sätter Alliance sin tillit i honom? Det återstår att se!
Hur har du skadat dig på värsta sätt?
Jag har faktiskt aldrig skadat mig rehjält… Jag har väl skadat mig ganska ofta i klättrandet men det var inget som inte gick över med lite svärandet! Jag tror det bästa sättet jag har skadat mig var att vara en kaxig liten skit när jag först gjorde en entré till Dota scenen! Sorry för det! Men men, allt som inte dödar en gör en starkare eller nåt jag vet inte tack å shoutout till alla! (Ni kan hitta mig på twitch.tv/henryd123 ibland)