|
Post by NABLAxE on Feb 20, 2015 13:50:35 GMT 1
Varför är detta inte ett bra item på Anti-Mage? Jag kommer från Heroes of Newerth, och där var mer regel än undantag att plocka upp Helm of the Black Legion på Magebane. Vad jag kan se så är Vanguard bättre i DotA2 än vad den är i HoN. Alla köpte Vanguard. Med Power Threads på strength och Vanguard så är det väldigt svårt att ganka en Anti-Mage. Jag köpte Vanguard efter Power Threads i ett game som Anti-Mage. Jag blev direkt flamead i chatten om hur dum i huvudet jag var. Vi förlorade matchen men det berodde knappast på min Vanguard-pickup. Matchen i fråga: www.dotabuff.com/matches/1245185883Plockas detta item nånsin upp i högre nivå? Om inte, varför?
|
|
|
Post by bunka on Feb 21, 2015 23:07:04 GMT 1
Är det inte så att magebane i HoN fungerar lite som pugnas ward dvs man dör beroende på hur mkt mana man spenderar. Därför finns det ju ett skadeperspektiv i att gå överlevnad och därmed vara aktuell långt tidigare i gamet.
Men som carry i dota handlar det inte om att överleva fighten, snarare att kunna delat ut massa skada
|
|
|
Post by Davlar on Feb 22, 2015 19:55:25 GMT 1
Precis vad Bunka sa, här i Dota så har du "passiv magic ress" istället för "Master of the Mantra". Det finns alltså ingen poäng i överleva länge om du inte gör skada.
Det Magina gör är att farma snabbare + vara med mobil än nästan alla andra cores. Så du vill bygga din battlefury tidigt för att förbättra den aspekten av hjälten. Även om VG är hyfsad så tar den alldeles för mycket guld då den inte hjälper din farm.
|
|
|
Post by NABLAxE on Feb 23, 2015 15:44:28 GMT 1
Ja det är ju klart, så är det ju!
|
|