|
Post by putimirvladin on Feb 23, 2015 23:23:25 GMT 1
Hejhej! Jag är en kille som läser till ingenjör i Lund, och sitter nu på en post inom sektionen och drar i sektionsaktiviteter. Ett projekt som talats mycket om är att anordna en rejäl Barcraft (Fotbollspub, men byt ut fotboll mot ESport!). Spel som är aktuella är antingen Starcraft eller Dota2, men jag har dålig koll på när, var och hur kommande turneringar inom dessa spel kommer att ske. Är det någon som kan tipsa om större turneringar som kommer castas på engelska (eller i bästa fall svenska) i dessa spel framöver? Det hade varit väldigt bra om det sker games parallellt så att det inte behöver bli en massa dötid mellan spelen Tack på förhand hörrni!
|
|
|
Post by Davlar on Feb 24, 2015 10:24:52 GMT 1
Här finns några platser att hålla koll på:
Jag rekommenderar att använd Gosugamers för de mesta. Ligger det inga matcher, skaffa en liten bardisk alt. ett bord med banner och ha er egen panel där ni analyserar matchen samt gör hype för nästa. Mindre tävlingar, bets o.s.v. kan också hålla folk igång om det blir dötid. Räkna med att matcher kan bli försenad och ha en plan för att fylla den tiden.
Esportal är en turnering som är sponsrad av Aftonbladet Esport och har sin hemsida här. Vidare har du också Drays veckoschema här om ni vill försöka planera in en turnering med Svensk kommentator (kan vara lättare för nybörjare). Önskar er lycka till och hade gärna deltagit om jag hade pluggat i Lund och inte i Linköping
|
|
|
Post by jusla241tysken on Feb 24, 2015 11:27:15 GMT 1
För att följa SC2 scenen rekomenderar jag team liquids kalender där alla event stora som små finns med. Här finns även praktiska länkar till liquipedia med mer info om de enskilda tävlingarna. Tyvärr har DH valt att ta bort SC2 som sitt flagskepp så jag vet inte i vilken omfattning det kommer att vara med under dreamhack open serien. Annars så brukar det kommenteras på svenska av bla Madeleine "maddelisk" Leander. Om du skriver till henne på twitter så har hon säkert koll. Om na vill se de bästa av de bästa (dvs koreanerna) så skulle jag rekomendera IEM i mitten av mars(kanske kort om tid men det kommer fler deltvälingar senare). Vill man följa europeiska spelare är WCS det man ska följa. Tyvärr har Naniwa åkt ut för den här gången med svenske Morrow är kvar fortfarande. Har du fler frågor är det bara att ställa
|
|
|
Post by putimirvladin on Feb 24, 2015 16:13:09 GMT 1
Tackar så hemskt mycket för så generösa svar! Jag har själv inte varit på något liknande innan, så jag är något av en gröngöling. Finns däremot en del inbitna människor här på Teknisk Fysik, så jag ska nog kunna styra upp detta!
|
|
|
Post by jusla241tysken on Feb 25, 2015 10:55:21 GMT 1
kolla annars också med folket på stockholm esport som jobbar med bla barcrafts, legendcrafts osv. albert, elisabeth och mikael brukar vara supertrevliga och lätta att få tag på. De har massor med erfarenhet.
|
|