|
Post by putimirvladin on Feb 26, 2015 21:24:33 GMT 1
Hej på er.
Är sedan 1,5 år sedan ägare till en totalt värdelös (ursäktar mig) PC-laptop av typen Samsung. Är ingen höjdare på varken hård- eller mjukvara och denna mackapären verkar dra nytta av detta då den konstant har något slags problem som ska hålla på och djävlas.
Ett problem som jag inte lyckats få bukt med är att efter jag uppdaterade mitt Windows 8 till 8.1, så började alla (notera samtliga, till och med Hearthstone) lagga något oerhört, framerates nere på 1 FPS. Efter ett par dagar upphörde detta likt magi, och jag fortsatte mitt vardagliga liv med att supporta i Doto med min kära trolovade Windrunner.
Nu, 26e februari däremot kom helvetet tillbaka igen. Denna gången utan att någon uppdatering gjorts, ingen omstart, ingen oklar installering. Det bara återuppstod likt en förbannad, ursinnig och rent utav för djävlig fågel Fenix.
Vid spelandes av Dota är allt sig likt förutom att frames droppar till ett ospelbart läge, men när jag försöker starta CS:GO däremot, så får jag felmeddelandet:
"Your graphics hardware does not support all features (CSM) needed to run this game."
Jag har samma gamla grafikkort som förut, och då har jag kunnat köra utan några problem. Jag har letat på andra forum, men där har folk fel med själva CS, inte alla spel vilket jag har. Någon som har någon idé om vad min dator kan tänkas utsätta mig för?
MVH är ursinnig bonnapajk
|
|
|
Post by Davlar on Feb 27, 2015 1:00:20 GMT 1
Det lättaste är att du länkar modellen så vi kan googla på namnet. Spontant låter det som att datorn har gått över till att använda den integrerade grafikkretsen istället för den från Nvidia/AMD, som jag gissar sitter i? Första gången kan det vara så att Windows Update automatiskt drog ner grafik drivrutinen och det löste sig på det sättet. Utan att ha tillgång till mer information är det svårt att gissa vad som är problemet nu
|
|
|
Post by Akashawingates on Feb 27, 2015 1:13:57 GMT 1
Har du testat att ladda ner nyaste grafikdrivrutinerna? Alt testat ett par gamla?
|
|
|
Post by AOOlsson on Feb 27, 2015 14:00:56 GMT 1
Jag är på Davlar's bana med att datorn vill hoppa över på det integrerade och därför tar allt minne som din dator har till grafikkortet. Men det kan absolut även vara att drivrutinerna måste ominstalleras.
Berätta gärna vilket kort du har så blir det lättare att sätta sig in i problemet.
|
|
|
Post by putimirvladin on Feb 28, 2015 2:19:22 GMT 1
Tackar för tipsen, det löste sig! Och det var precis det ni beskrev också, den hade börjat använda den integrerade kretsen
|
|