|
Post by cantcarrymeida on Mar 7, 2015 15:13:28 GMT 1
Idagsläget så finns det en kalender och den ser snygg ut och så men den har i min mening en hel del problem:
1. Jag kan inte prenumerera på den. Detta har två nackdelar, första är att jag måste aktivt gå in för att läsa/hämta den och två att jag har mycket jobbigare att ta emot uppdateringar. Detta beror på formatet som kalendern i dagsläget använder. 2. Mina standardverktyg fungerar inte med den nuvarande kalendern. Jag kan inte välja att synca min kalender med drays för att se vilka matcher jag kan se, lägga in match-schemat som widget på min telefon med mera. Allt detta pga formatet på kalendern.
Så det jag vill byta är formatet, dvs att inte köra något hemsnickrat i google docs.
Det jag vill är att man kör med en vCal baserad kalender då detta är vad de flesta program stödjer i dagsläget. Google calander stödjer detta men det finns massvis med andra som gör det också. vCal har stöd för att lägga in olika aktiviter med mera, så du kommer inte tappa något i dagsläget.
Finns det något problem med detta? Det är väl webinterfacet isf. Jag vet inte om du kan få in reklam/sponsorer i kalendern utan att hosta en egen webclient till vCal formatet, men det kanske går med googles webinterface också. Ivf så är det inte jättemycket bök att fixa
|
|
|
Post by Benjamin Fossum on Mar 9, 2015 17:01:56 GMT 1
Vi undersöker om det passar med sponsorers synlighet och liknande, bra förslag!
|
|
|
Post by Fikamannen on Mar 26, 2015 12:35:53 GMT 1
Nått nytt kring detta? Vore väldigt trevligt att kunna få in sändningstider i sin egen google-kalender.
|
|