|
Post by Lislolaslo on Apr 13, 2015 13:18:37 GMT 1
Är det fler än jag som brukar fördriva tid med att spela på mobilen? Här är tråden där vi kan dela med oss av spelvärda fynd man hittat i mobilspelsträsket. Eftersom jag är äldst får jag börja: Nimble quest
En rolig nytagning på klassikern Snake. Ens orm är dock inte bara en orm utan varje förlängning utgörs av en hero och alla dessa heroes har olika förmågor. Ett dota-snake helt enkelt! Ju mer man spelar desto fler hjältar låser man upp. I spelet samlar man på gems och med dessa kan man uppgradera sina hjältar... till slut känner man sig ganska duktig. Pixel dungeon
Det bästa med det här spelet är att det inte kräver åtkomst till ens kontakter/bilder/gps-koordinater/vänner/familj/hemligheter etc. Och det vill inte ens ha tillgång till internet! (bästa tågåkarspelet ever!). I spelet gäller det att ta sig så långt ner som möjligt i en dungeon och det blir självklart svårare och svårare. Längs vägen plockar du på dig massa prylar som kan vara bra att ha. Men om prylarna är bra vet du inte förens du har tagit på dig/använt dem. Ibland kan en pryl få dig att börja brinna eller något annat som gör att du dör. Och eftersom det här spelet är så sjukt hardcore så får du börja om från början när du dör... yey Jag har kommit till andra bossen som längst. Det tycker jag är värt ett diplom. Seså... fyll på nu med era mobilspelsfavoriter!
|
|