|
Post by Lukiid on Jan 31, 2015 20:45:06 GMT 1
Som titeln lyder, vilken tillverkare av processorer föredrar du? (motivera gärna varför!)
|
|
|
Post by Lukiid on Jan 31, 2015 20:55:58 GMT 1
Min röst gick till Intel. Jag tycker Intel levererar mer "bang for the buck" så att säga och hanterar värmen mycket bättre än AMD's alternativ. Dessutom mer strömsnål!
|
|
|
Post by AOOlsson on Jan 31, 2015 21:29:10 GMT 1
Intel alla dagar i veckan på en Speldator. Motivationen är att Intel har betydligt högre IPC (processorn är mkt snabbare per kärna vid samma klockfrekvens) Jag hade dock valt AMD alla dagar i veckan för render/office PC
|
|
|
Post by badluck82 on Feb 1, 2015 5:35:46 GMT 1
Självklart så är intel svaret=)
|
|
eqez
Vanlig användare
http://steamcommunity.com/id/eqez/
|
Post by eqez on Feb 1, 2015 6:06:55 GMT 1
Endast en pengafråga för mig. Vilket resulterar i AMD. Hade jag satt ihop en dator utan att behöva tänka hade det ju dock blivit en Intel i7.
|
|
|
Post by trueperl on Feb 1, 2015 12:23:40 GMT 1
Intel. Börja med det, kommer avsluta med det.
|
|
|
Post by Akashawingates on Feb 1, 2015 15:01:55 GMT 1
Intel, har alltid kört Intel och har aldrig haft krångel.
|
|
|
Post by fireflies on Feb 2, 2015 3:00:05 GMT 1
Min röst gick till Intel. Jag tycker Intel levererar mer "bang for the buck" så att säga och hanterar värmen mycket bättre än AMD's alternativ. Dessutom mer strömsnål! Det är ju AMD som är mer "Bang for the buck" då de levererar mer prestanda per krona, men föredrar fortfarande intel då de är mer strömsnål och där varje kärna presterar mer i spel och vanliga applikationer ja dvs typ allt utom rendering som gillar många trådar och kärnor.
|
|
|
Post by rivfarfar on Feb 2, 2015 15:23:33 GMT 1
AMD som gäller för mig, från början pga prestandan/priset på Athlon serierna men numera mest eftersom jag anser att det behövs konkurrens på marknaden.
AMDs APUer är ju fortfarande bättre än Intels men kör man med diskret grafikkort så spelar det ju mindre roll. Dessutom gillar jag att köra enhetligt i maskinen och då det är AMD som gäller på grafiksidan också så kör jag hellre AMD hela vägen.
|
|
|
Post by Sjolus on Feb 3, 2015 9:15:48 GMT 1
Det är ju rörande hur överens alla är.
|
|
|
Post by Lukiid on Feb 3, 2015 15:07:48 GMT 1
Jag var väldigt nyfiken på AMD's processorer och grafikkort innan jag byggde mitt nuvarande system (Intel). Ändrade mig i sista sekund eftersom jag visste vad jag fick av en Intel. Lite fegt, i know.
|
|
|
Post by Agelage on Feb 3, 2015 16:43:16 GMT 1
Ingen som använder VIA?
|
|