|
Post by MiSs_SmUrFy on Feb 1, 2015 21:48:57 GMT 1
Dessa ideér har kommit in:
SUBCUP där vinnarna får möta NIP (Lajons) som vinst / kattfan3
En sådan subcup skulle man kunna anmäla ett lag till (går att lösa) //anada
Utlysa tävling till en “Familjelåt” en låt som kan spelas in med Dray (Egen komperad)
Minecraftserver // Nljungberg
När inget stream är igång så borde dray Hosta någon annan som streamar som kör på #dotaärbästpåsvenska, på så sätt så kommer reklamintäkter fast streamen är offline ifall folk vill se stream // Anada Tillägg: Kan man få dom andra streamers att med köra på #dotaärbästpåsvenska så kan man hosta även dom // Helena
Ang submålet med hjälte guider, nått trevligt om det vore möjligt hade ju vart att få med lite olika "kändisar" på de olika avsnitten säg handsken och disruptor, ape och viper eller varför inte akke och chen kanske är lite svårt att få till men hade ju vart ytterst trevligt // Aceamon
Det vore trevligt om dray/ni hade ett veckoprogram, eller ett varannan-vecka program på en fast dag o tid (får väl flyttas om det är nån match som ska spelas). Där hade dray/ni kunnat snacka lite om vad som hänt, kommer hända det närmsta inom dota2-/esports-världen. Gå igenom resultat o matcher som streamats, kanske förklara något för nybörjare (som jag själv är), presentera kommande matcher som ska steramas.... Finns ju massor med saker man kan hitta på. detta hade ju kunnat vara producerat innan eller köras live. Tror fler än jag hade uppskattat ett sånt här program // Salavas
Förslag på att hitta ett större spel som flera subs enklare kan delta i (mer platser/spots) som tex Chivalry / infestation. Där kan man tex vara 100 pers på en och samma server och vem som helst kan joina in i spelet och vara med i gemanskapen // Gurrmeister
Möjlighet att annordna LAN eller bara publik när det är TI qualifiers beroende på om det ska castas hemifrån eller via tv6play i sthlm. Precis som det var på O`learys förra året. Kanske tom ta inträde för att vara med under LIVE castingen // Gurrmeister
När LANet ska annordnas går det att arrangera BUSSresor för SUBs? // Gurrmeister
DraySWE announcer pack // Helena
För varje 25:e sub (statisk siffra, dvs 1025, 1050, 1075 osv), så slumpas 3-5 hjältar fram, där Dray lägger upp en guide hur han själv helst bygger hjälten med items. Detta läggs sedan in i det nya forumet. //Jeppehansson
Jag är ett väldigt stort Alliance fan men jag skulle vilja veta lite mer om hur man blir så bra som dom är och vad som krävs.
Så mitt förslag till Dray är att fixa en "frågestund" med någon av Alliance spelarna. Där subs/viewers får ställa frågor till exempelvis Loda, så vi kan få tips och hjälp från ett riktigt proffs. // Magnam
|
|
|
Post by Gurrmeisterr on Feb 3, 2015 21:51:09 GMT 1
Nu när vi är över tusen stycken borde vi ju tillsammans som subbar och subbor försöka oss på en redig utmaning tillsammans? Jag pratar givetvis om en sub A-Z 5-stack challange! Alltså att dray kör tillsammans med 4 slumpade subs, första gamet måste man picka Abbadon - Axe och vinner man den går man vidare till Bane - Bounty Hunter osv. osv.
Man får inte hoppa vidare till nästa hjältar innan man vunnit en match, vilket innebär att vi tillsammans kan sitta fast på fem hjältar länge, eller klara det snabbare än Usain Bolt hinner med 100m.
Vad tycks?
|
|
|
Post by Päzek on Feb 3, 2015 21:54:29 GMT 1
Girls vs Boys match. Bäst av 3 i Captain Mode/Captain Draft. Castat av Dray/Dray är med i något av lagen. Spelar om ingame items.
|
|
|
Post by Deleted on Feb 5, 2015 23:52:47 GMT 1
En sak om jag hade tyckt var rolig är en "panel" eller något som diskuterar matcherna och turneringarna i pauser mellan samt i det break som ofta är mellan serier, Dray gör ett hästjobb och musiken är acceptabel, men det hade kanske varit nåt? Behöver inte vara nåt avancerat, nåt overlay med allas visningbild här på forumet, två-tre subs som kommenterar matchen och analyserar lite mer i detalj, nån som ställer lite frågor, nån 7k mmr som besvarar osv. Jag tycker ibland att det kan vara svårt att hänga med under matchen och förstå vilka spelare/abilities/items i en teamfight som var den avgörande faktorn, på ESL fanns det mellan varje match en panel som pratade och analyserade situationer i varje match lite mer och det kände oerhört lärorik
|
|
askyl
Vanlig användare
10%
|
Post by askyl on Feb 6, 2015 13:41:50 GMT 1
Själv hade jag tyckt det var roligt om det lades lite extra fokus på svenska lag som kanske inte nått toppen än. Följa potentiella lag som kanske växer och blir något i framtiden. Försöka lyfta fram svensk dota ända ner ifrån grunden. Kanske blir lite för mycket jobb med det dock.
Kanske anordna en turnering (inte subcup) för svenska amatörlag som bjuds in (likt Golden E-sports, fast inte under en längre period. 1-2 kvällar) där man gör ett litet finare jobb med casting med alla lag och en panel där lagens matcher analyseras.
Lyfta fram svensk dota lite mer helt enkelt. Hade nog taggat de mindre lagen lite mer och kanske kan bli rätt bra underhållning för kanalen.
|
|
tiasth
Vanlig användare
|
Post by tiasth on Feb 9, 2015 20:40:15 GMT 1
Mitt förslag utgår från två saker: 1.) Att ni vill att dray.se ska vara portalsidan till streamen och inte tvärtom. 2.) Mina, och såna som är som mig, preferenser för att få ovanstående att bli verklighet.
Förslaget: Att det längst upp på dray.se finns en knapp/bild som indikerar om streamen är live. Typ en grön text "ONLINE" respektive en röd text "OFFLINE".
Det borde vara en hyfsat enkel sak att implementera och det skulle åtminstone säkerställa att såna som jag går till dray.se betydligt fler gånger om dagen än vad som nu är fallet. Detta skulle i sin tur medföra att forumet blir mer välbesökt och få fler kommentarer och därmed bli mer levande. I takt med att ni utökar med funktioner (om det är planen) skulle givetvis även de också bli mer använda.
|
|
|
Post by Sunflake on Feb 10, 2015 9:40:02 GMT 1
Mitt förslag utgår från två saker: 1.) Att ni vill att dray.se ska vara portalsidan till streamen och inte tvärtom. 2.) Mina, och såna som är som mig, preferenser för att få ovanstående att bli verklighet. Förslaget: Att det längst upp på dray.se finns en knapp/bild som indikerar om streamen är live. Typ en grön text "ONLINE" respektive en röd text "OFFLINE". Det borde vara en hyfsat enkel sak att implementera och det skulle åtminstone säkerställa att såna som jag går till dray.se betydligt fler gånger om dagen än vad som nu är fallet. Detta skulle i sin tur medföra att forumet blir mer välbesökt och få fler kommentarer och därmed bli mer levande. I takt med att ni utökar med funktioner (om det är planen) skulle givetvis även de också bli mer använda. Denna tesen framförde jag till Dray utan resultat för någon månad sedan. Snackar vi annonsintänkter så är det mer lönsamt att embeda streamen till dray.se t.ex.
|
|
|
Post by rivfarfar on Feb 10, 2015 14:04:24 GMT 1
DraySWE announcer pack // Helena OMG det hade ju varit hur guld som helst! "Det går fort i hockey", "Nu är det väldigt kladdigt", "Näste man för rakning"
|
|
tiasth
Vanlig användare
|
Post by tiasth on Feb 10, 2015 15:48:52 GMT 1
Mitt förslag utgår från två saker: 1.) Att ni vill att dray.se ska vara portalsidan till streamen och inte tvärtom. 2.) Mina, och såna som är som mig, preferenser för att få ovanstående att bli verklighet. Förslaget: Att det längst upp på dray.se finns en knapp/bild som indikerar om streamen är live. Typ en grön text "ONLINE" respektive en röd text "OFFLINE". Det borde vara en hyfsat enkel sak att implementera och det skulle åtminstone säkerställa att såna som jag går till dray.se betydligt fler gånger om dagen än vad som nu är fallet. Detta skulle i sin tur medföra att forumet blir mer välbesökt och få fler kommentarer och därmed bli mer levande. I takt med att ni utökar med funktioner (om det är planen) skulle givetvis även de också bli mer använda. Denna tesen framförde jag till Dray utan resultat för någon månad sedan. Snackar vi annonsintänkter så är det mer lönsamt att embeda streamen till dray.se t.ex. Ok. Utifrån mitt perspektiv och internetanvändande så kommer aldrig dray.se att bli den sidan jag går till först. Istället börjar jag med twitchen och om jag kommer ihåg så kanske jag går till dray.se. Men om det är så att man vill fokusera på twitchen så är ju det helt ok, men jag tror att det kommer att gå ut över forumet och det bör man vara medveten om. Embedda streamen hade jag inte ens tänkt på, men det är ju också en lösning, men för mig så hade det räckt med en "lampa" som visar om streamen är igång eller inte.
|
|
|
Post by AOOlsson on Feb 10, 2015 20:44:30 GMT 1
Mitt förslag utgår från två saker: 1.) Att ni vill att dray.se ska vara portalsidan till streamen och inte tvärtom. 2.) Mina, och såna som är som mig, preferenser för att få ovanstående att bli verklighet. Förslaget: Att det längst upp på dray.se finns en knapp/bild som indikerar om streamen är live. Typ en grön text "ONLINE" respektive en röd text "OFFLINE". Det borde vara en hyfsat enkel sak att implementera och det skulle åtminstone säkerställa att såna som jag går till dray.se betydligt fler gånger om dagen än vad som nu är fallet. Detta skulle i sin tur medföra att forumet blir mer välbesökt och få fler kommentarer och därmed bli mer levande. I takt med att ni utökar med funktioner (om det är planen) skulle givetvis även de också bli mer använda. Detta kommer vi lägga väldigt mycket fokus på så fort våran hemsida är uppe, dvs inte bara forumet.Vi hoppar ändå att ni kommer titta in här dagligen, eller åtminstånne några gånger i veckan. Pratar om dota, esport och bara snackar skit med härligt folk.
|
|
|
Post by jusla241tysken on Feb 11, 2015 15:24:40 GMT 1
drays metaanalys varje(eller typ varannan) vecka kör dray en skypeträff med 2-3 stycken ur den svenska dotascenen och snackar om metat och hur det har sett ut i senaste tuneringe/sen senaste patchen eller om någon hjälte spelas mer eller midnr ajust nu och varför det är så. Även om vilka förändringar som skulle behövas för att göra vissa hjältar mer spelbara. Kan ju sätta olika teman på dessa . Kanske möjlighet att ställa frågor för subscribers?
|
|
|
Post by Ripsaw on Feb 13, 2015 12:27:13 GMT 1
Subcuppen!
När man signar upp sig till subcuppen på dokumentet så skriver man vad man heter osv.
Jag vill att man ska kunna skriva sin MMR också, och sedan randoma lag efter det så det blir lite mer jämnare. folk med höga mmr och folk med låga mmr kan hamna i samma lag och då är det inte så "kul" att blir överkörda direkt. jag vet att subcuppen ska vara rolig men man spelar ju för att vinna ändå eller hur?
Mvh
|
|
tiasth
Vanlig användare
|
Post by tiasth on Feb 13, 2015 13:00:03 GMT 1
Mitt förslag utgår från två saker: 1.) Att ni vill att dray.se ska vara portalsidan till streamen och inte tvärtom. 2.) Mina, och såna som är som mig, preferenser för att få ovanstående att bli verklighet. Förslaget: Att det längst upp på dray.se finns en knapp/bild som indikerar om streamen är live. Typ en grön text "ONLINE" respektive en röd text "OFFLINE". Det borde vara en hyfsat enkel sak att implementera och det skulle åtminstone säkerställa att såna som jag går till dray.se betydligt fler gånger om dagen än vad som nu är fallet. Detta skulle i sin tur medföra att forumet blir mer välbesökt och få fler kommentarer och därmed bli mer levande. I takt med att ni utökar med funktioner (om det är planen) skulle givetvis även de också bli mer använda. Detta kommer vi lägga väldigt mycket fokus på så fort våran hemsida är uppe, dvs inte bara forumet.Vi hoppar ändå att ni kommer titta in här dagligen, eller åtminstånne några gånger i veckan. Pratar om dota, esport och bara snackar skit med härligt folk. Det svaret är jag mycket nöjd med, jag hade inte uppfattat att det skulle bli "mer" än ett forum. Tack
|
|
|
Post by shaggy on Feb 19, 2015 23:39:45 GMT 1
Kom på en idé som kan vara intressant. I ti4 var Pyrion med som "noob" och ställde frågor som en nybörjare skulle kunna tänkas fråga för att matcherna mer intressanta för alla skill levels. Det kanske är något som Dray kan anamma genom att antingen ta in en till caster eller ställa fler frågor/förklara saker och ting.
|
|
|
Post by Davlar on Feb 23, 2015 23:04:27 GMT 1
Jag skulle gärna se att hjältarnas ikoner läggs till i forumet. Typ hur fungerar.
|
|