|
Post by Davlar on Feb 1, 2015 23:42:19 GMT 1
Som titeln säger, vilka hjältar tycker du är sjukt starka när du spelar men som knappt används i pro scenen? - Keeper of the Light - Förmågan att ge mana, stoppa push samt en Aghanim som är bland de starkaste i spelet.
- Skywrath Mage - Har nyligen börjat spela honom utan att lägga poäng i ulti tidigt. Hans harass kan jaga bort nästan vem som helst och fungerar lika bra mid som support.
- Silencer - En av mina favoriter som fungerar på de flesta platser och hans ultimate kan helt förstöra olika lag.
|
|
|
Post by asd on Feb 2, 2015 9:38:37 GMT 1
Skywrath Mage används typ hela tiden i proscenen. KOTL behöver buff till stats och att kunna ge mana är inte så speciellt imponerande ftersom om det är mana folket i laget behöver kommer en support köpa manaboots. Silencer är också bra som han är.
|
|
|
Post by Sunflake on Feb 3, 2015 13:39:35 GMT 1
Chaos Knight, CK och Nessaj! Han gör kaoz med allt!
|
|
|
Post by jusla241tysken on Feb 3, 2015 16:17:26 GMT 1
tycker det är lite konstigt att jakiro har fallit av lite. Han spelas fortfarande men inte alls lika mycket som i december tex. HAde nyligen ett streak på 11 raka solo-kö mmr vinster med honom. Lång disable och attackslow är sjukt bra genom hela gamet imo
|
|
|
Post by vickhoff on Feb 4, 2015 0:35:09 GMT 1
Chaos Knight, CK och Nessaj! Han gör kaoz med allt! Som rankad runt 30-strecket på dotabuff på Nessaj så måste jag hålla med. Dock krävs io mer eller mindre. Sedan har han ju uppenbara svagheter så som att om man hamnar efter kan man ej farma ikapp, samt mot hjältar som kan döda illusioner.
|
|
|
Post by Sunflake on Feb 4, 2015 14:38:42 GMT 1
Chaos Knight, CK och Nessaj! Han gör kaoz med allt! Som rankad runt 30-strecket på dotabuff på Nessaj så måste jag hålla med. Dock krävs io mer eller mindre. Sedan har han ju uppenbara svagheter så som att om man hamnar efter kan man ej farma ikapp, samt mot hjältar som kan döda illusioner. Kommeri nte på någon str-carry som kan komma tillbaka. Spelare som säger att han är för random förstår sig inte på varians och sannolikhet. En av de bästa lockdowns bland carrys, 4 armor, 325 MS och med ult+manta+reality rift så har du en av spelets bästa fysiska nukes. Gråter när jag möter AoE
|
|
|
Post by Ripsaw on Feb 4, 2015 14:46:26 GMT 1
Tusk Ser man inte så mycket.
|
|
|
Post by Davlar on Feb 4, 2015 23:22:10 GMT 1
Tusk Ser man inte så mycket. Jag har funderat lite på honom: - Kan rädda teammates med snöbollen
- Två förmågor som kan sabba för en BKB carry. ("Väggen" samt ulti)
- Sigil kan användas för att leta efter motståndare samt stark i teamfight och chase
Funderar om hans största problem är vart man ska spela honom. Han har halvsvårt att farma, svår att zona ut en offlaner med som support o.s.v. Tror någon behöver lista ut exakt vart och hur han skall spelas för han skall bli stor.
|
|
|
Post by vickhoff on Feb 5, 2015 17:09:29 GMT 1
Som rankad runt 30-strecket på dotabuff på Nessaj så måste jag hålla med. Dock krävs io mer eller mindre. Sedan har han ju uppenbara svagheter så som att om man hamnar efter kan man ej farma ikapp, samt mot hjältar som kan döda illusioner. Kommeri nte på någon str-carry som kan komma tillbaka. Spelare som säger att han är för random förstår sig inte på varians och sannolikhet. En av de bästa lockdowns bland carrys, 4 armor, 325 MS och med ult+manta+reality rift så har du en av spelets bästa fysiska nukes. Gråter när jag möter AoE Tiny kan ju farma riktigt fort. Och han är ju en av de hjältar som direkt konkurrerar med ck om att få spela bredvid io. Men att han är stark ifrågasätter jag inte och håller med. Som sagt, rankad runt 30 så självklart tycker jag att han är bra! Lion och earthshaker är dem jag ogillar att spela mot. Han är förvånadsvärt bra mot medusa också. bara man vänder illusionerna så är det lugnt.
|
|
|
Post by Sunflake on Feb 6, 2015 8:38:10 GMT 1
Kommeri nte på någon str-carry som kan komma tillbaka. Spelare som säger att han är för random förstår sig inte på varians och sannolikhet. En av de bästa lockdowns bland carrys, 4 armor, 325 MS och med ult+manta+reality rift så har du en av spelets bästa fysiska nukes. Gråter när jag möter AoE Tiny kan ju farma riktigt fort. Och han är ju en av de hjältar som direkt konkurrerar med ck om att få spela bredvid io. Men att han är stark ifrågasätter jag inte och håller med. Som sagt, rankad runt 30 så självklart tycker jag att han är bra! Lion och earthshaker är dem jag ogillar att spela mot. Han är förvånadsvärt bra mot medusa också. bara man vänder illusionerna så är det lugnt. Anser du att Tiny är en comebackhero? Är han nertryckt earlygame och får en lateaghs (25-35min) så tycker jag han har svårt att komma in. Säg en Void med en bra chrono och combohjältar har ju mycket lättare att komma tillbaka.
|
|
|
Post by Ripsaw on Feb 6, 2015 10:02:23 GMT 1
Tusk Ser man inte så mycket. Jag har funderat lite på honom: - Kan rädda teammates med snöbollen
- Två förmågor som kan sabba för en BKB carry. ("Väggen" samt ulti)
- Sigil kan användas för att leta efter motståndare samt stark i teamfight och chase
Funderar om hans största problem är vart man ska spela honom. Han har halvsvårt att farma, svår att zona ut en offlaner med som support o.s.v. Tror någon behöver lista ut exakt vart och hur han skall spelas för han skall bli stor.
Japp du har helt rätt, farma med honom är ganska tråkigt. Men att ha han som roaming/support eller offlane är nice!
Att zona ut en offlaner går, om man lägger upp det rätt med en annan teammate. Iallafall när jag spelar pubs med honom men i proscene kanske det är svårare
|
|