|
Post by Lislolaslo on Feb 2, 2015 9:39:27 GMT 1
Tänkte att vi borde diskutera olika roller och vad vi har för förväntningar på våra lagmedlemmar. Själv spelar jag en otroligt osjälvisk support, typ position 8 gärna en ranged med en bra stun så jag kan fly. Jag gillar att spela med cores som vågar ta initiativ, eftersom det är svårt för mig att hoppa in först. Det jag hatar mest är cores som väntar med att gå in - såna som går in sist och rensar när alla i laget redan är döda. Samtidigt kallas jag för "kulissen", så jag antar att jag håller mig för långt bak ibland...
|
|
|
Post by Ripsaw on Feb 2, 2015 10:17:47 GMT 1
Jag gillar också den "Aggresiva" spelstilen, Jag vill helst spela med folk som tänker "dota" på samma sätt som jag gör.
Någon som kan herosen gränser och vad för impact man kan göra samt vilka heroes som man möter kan göra. Då går det oftast bra. tvekar man fram och tillbaka slutar det bara illa.
Bra synergy = Win!
|
|
|
Post by uniken on Feb 2, 2015 12:19:23 GMT 1
Tveka inte, KÖTTA FÖR FAN!
"-Vi går, NU", och hälften backar, Spela inte med mig!
Aggresivitet ÄR dota, inget annat.
Och support, pls warda motståndarens skog så vi kan ta o ganka den med smokes, DIRR!
|
|
wingate32
Vanlig användare
Joråsåatte
|
Post by wingate32 on Feb 2, 2015 20:33:58 GMT 1
För mig är det viktigaste en in-game kommunikation. Vem köper Couirer? Vem går in först? Vem fokuserar vi ner? Är inte tillräckligt avancerad spelare för att hålla på med massa långsiktiga game plans men lite synkroniserade rörelser gör ALL skillnad.
|
|
|
Post by Sunflake on Feb 3, 2015 13:43:02 GMT 1
För mig är det viktigaste en in-game kommunikation. Vem köper Couirer? Vem går in först? Vem fokuserar vi ner? Är inte tillräckligt avancerad spelare för att hålla på med massa långsiktiga game plans men lite synkroniserade rörelser gör ALL skillnad. Kan bara instämma. Ett bra tips är att det ALDRIG ska vara tyst i Mumble/Skype. All info är bra info. Det där om att vara aggressiv. I nästan alla pvpfighter i alla spel så vinner laget/person som får in första träffen/spellen. I ett game där lagen är lika så vinner till 90% de som går in först så länge du har snabb backup efter initiationen.
|
|
|
Post by Papadrayich on Feb 3, 2015 17:00:18 GMT 1
Den här delen av doat är den mest intressanta - förväntningarna på rollerna. Jag personligen blir att se ut som en idiot om jag spelar med för passiva spelare, eller spelare som inte gör "vad jag har tänkt att dom ska göra" problemet är bara att jag spelat alldeles för länge med folk som känt mig utan och innan och kan knappt sätta fingret på vad jag behöver längre.
HoN förstörde mig helt där Away och Hyddae inte bara var mina goda vänner utan de kände till mig (och mina svagheter) på ett fantsitskt sätt.
Att prata förväntningar på roller är SUPERVIKTIGT, och det är därför lag som t.ex NiP eller PR får såna bra resultat. Dom vet vart dom har varandra.
|
|
|
Post by Lislolaslo on Feb 3, 2015 18:04:22 GMT 1
Den här delen av doat är den mest intressanta - förväntningarna på rollerna. Jag personligen blir att se ut som en idiot om jag spelar med för passiva spelare, eller spelare som inte gör "vad jag har tänkt att dom ska göra" problemet är bara att jag spelat alldeles för länge med folk som känt mig utan och innan och kan knappt sätta fingret på vad jag behöver längre. HoN förstörde mig helt där Away och Hyddae inte bara var mina goda vänner utan de kände till mig (och mina svagheter) på ett fantsitskt sätt. Att prata förväntningar på roller är SUPERVIKTIGT, och det är därför lag som t.ex NiP eller PR får såna bra resultat. Dom vet vart dom har varandra. Precis så! Spelar man med en Void/Tide som säger "nu hoppar jag in" så är det ju redan försent. Fan, spelet är svinsvårt, men när det funkar så är det ju så jäkla kul.
|
|
|
Post by Sunflake on Feb 3, 2015 18:10:42 GMT 1
Den här delen av doat är den mest intressanta - förväntningarna på rollerna. Jag personligen blir att se ut som en idiot om jag spelar med för passiva spelare, eller spelare som inte gör "vad jag har tänkt att dom ska göra" problemet är bara att jag spelat alldeles för länge med folk som känt mig utan och innan och kan knappt sätta fingret på vad jag behöver längre. HoN förstörde mig helt där Away och Hyddae inte bara var mina goda vänner utan de kände till mig (och mina svagheter) på ett fantsitskt sätt. Att prata förväntningar på roller är SUPERVIKTIGT, och det är därför lag som t.ex NiP eller PR får såna bra resultat. Dom vet vart dom har varandra. Precis så! Spelar man med en Void/Tide som säger "nu hoppar jag in" så är det ju redan försent. Fan, spelet är svinsvårt, men när det funkar så är det ju så jäkla kul. Folk som säger "nu hoppar jag in" ska inte spela "hoppa in" hjältar!
|
|
|
Post by bunka on Feb 4, 2015 6:26:56 GMT 1
Själv är jag en hejare på "greedy" support (83% winrate med greedy CM, 66% med greedy WD) och anser att farm på sina supports faktiskt är en bra grej, kolla bara secret. Där har du ett lag som nästan konstant har 3-4k guld på sina 2 supports tillsammans mer än det andra lagets vid midgame. Där tror jag att det finns mycket att hämta
|
|
|
Post by Kimpaaaa on Feb 4, 2015 10:56:49 GMT 1
Personligen spelar jag helst core.
Offlane gör jag bäst. Mid är roligast. Carry har jag störst inflytande med. Support är jag för lat för att spela.
1. Picks. Lägger STOR vikt på counterpicks. I pubs går jag till 80% på att tekniskt kunna slå deras mid/carry.
2. Efter picks funderar jag över hur man bäst använder vår potential. När har man störst chans att köra över motståndaren? Tidigt/sent?
3. Det här är mina förväntningar slår in. Jag kräver att alla i laget förstår om vi måste vinna sent eller tidigt, spela aggressivt eller hålla ut. Jag förväntar mig att vi håller koll på motståndarna på kartan och köper de items vi behöver.
Jag förväntar mig inte någon skill. Alla gör vad man kan och har roligt. Men jag förväntar mig att alla är med på noterna. Kort sagt - komponera ett lag av hjältar. Kom fram till en plan. Följ planen.
Under resans gång så är det roligaste med spelet, förutom att man vinner fights - att man hela tiden rör på sig. Tar sig framåt. Inte irrar omkring eller trampar vatten. OBJECTIVE GAMING. Varje lucka man får i form av guld/xp-lead eller döda fiender använder man till att pusha eller rosha. Smokea om fienden slappnar av, wardea djupt om man vill dominera kartan. Precis hur man borde ha rört sig i början av matchen är nog det jag själv är sämst på. Vilket också förklarar varför jag sällan lirar support. Jag kan stå och sova på lanen trots att jag vet att det är det värsta jag kan göra. Som offlane kan jag koncentrera mig på den "enkla" uppgiften att hålla mig vid liv och få xp.
Dota handlar mycket om momentum. Att ligga tajt på motståndaren när man känner sig starkare. Ta rätt fights och vinn dem.
Sen får tiden visa om man tagit rätt beslut och om ens mekaniska skill och tankesätt är tillräckligt eller om man måste öva mer. Men så länge man har försökt och gett det en tapper chans, då är Kimpaaaa nöjd!
|
|
askyl
Vanlig användare
10%
|
Post by askyl on Feb 6, 2015 16:03:05 GMT 1
Jag förväntar mig bara att mitt lag är med på svängarna och inte är semi afk.
Spelar nästan alltid hjältar med bra initiation eller roaming / ganking setups.
Spelar jag support brukar jag köra riktigt osjälviskt och låter den andra supporten farma. Köper alla ward mm. Är jag nära ett item frågar jag lm någon kan köpa smokes eller ward och brukar få bra respons.
Annars kör jag på när läget finns och hoppas folk hänger med. Så jobbigt om man sätter en fin initiation och laget kommer för sent in med sitt.
Som att sätta en 5 man black hole och alla tittar på. Otroligt jobbigt.
|
|