|
Post by Papadrayich on Feb 4, 2015 2:48:46 GMT 1
Hej!
Har idag återigen undersökt möjligheten att casta vissa av dom tuneringar som vi gärna vill se med Alliance och NiP i. Dom som har Dailymotion och/eller MLG har ju varit problemet på senare dagar.
Det visar sig att det finns en möjlighet, och det är att jag byter plattform till MLG. Det skulle dock innebära att jag förlorar alla följare, alla subscribers och även många av tittarna, eftersom jag måste bryta mot mitt twitchavtal för att göra det - och blir således av med kanalen.
Mitt val är tråkigt men enkelt, jag kommer enkom att casta de turneringar som jag får göra.
Dotapit, Starladder, DAC, är dom som är mest aktuella, men det kommer vara mer. Det är i stort bara dom tours som anordnas från joindota på något sätt som det kommer att drabba, och jag kan inte påverka det mer än jag gjort nu.
Skulle uppskatta om ni berättar det för nytillkomna tittare och hjälper till med det, eftersom det är oerhört problematiskt att hela tiden behöva förklara sig så har jag gjort den här tråden
För att komma hit kan ni skriva !casting
Godkänd casting: Weplay, Dotapit, Starladder, Dota Major Allstars, golden esports, esportsm, esportal
Icke godkänd: Alla tours som går på MLG eller DM (T.ex joindota masters eller D2 Dota League som Ayesee har
Tack på förhand!
|
|
|
Post by rivfarfar on Feb 4, 2015 10:51:30 GMT 1
Vi kämpar på och bygger upp gemenskapen, efter tillräckligt med tillväxt så borde det vara lättare att få tillstånd.
Sen kan man väl inte göra så mycket om vissa turneringar låser in sig till sina egna plattformar. Man förstår ju varför men det är ett både dåligt och tråkigt beslut.
NiP spelar väl i EsportSM i helgen? Och framöver borde väl både de och Alliance deltaga i fler turneringar som är tillgängliga för casting?
|
|
|
Post by truckrobban on Feb 4, 2015 11:40:46 GMT 1
Vad händer om tex Fnas castar i MLG och du cocastar? Bryter du mot avtalet med Twitch då också? Annars kanske det går att kringgå på det viset?
|
|
|
Post by Mikaelkarlman on Feb 4, 2015 15:03:23 GMT 1
Jag tycker inte att du ska bryta med twitch, MLG har en otroligt jobbig hemsida och kvalitén är väldigt dålig. Ser hellre att du inte castar såddanna matcher än att du byter.
|
|
|
Post by abbeontherun on Feb 5, 2015 17:00:05 GMT 1
Vad händer om tex Fnas castar i MLG och du cocastar? Bryter du mot avtalet med Twitch då också? Annars kanske det går att kringgå på det viset? Håller med. Sålänge som Dray inte äger streamen borde väl inget avtal brytas, right?
|
|
|
Post by Papadrayich on Feb 6, 2015 5:38:08 GMT 1
Jag gillar att ni tänker utanför lådan, men jag kan inte göra något åt detta mer. Twitch har dessutom lovat mig att fila på vårat avtal i samband med detta, det är omöjligt för mig som familjefar att riskera att jag skulle förlora mitt twitchavtal. Faktum är att i dagsläget vore det katastrof för mig.
Tack för visad förståelse.
|
|