|
Post by Benjamin Fossum on Feb 5, 2015 0:03:05 GMT 1
Tyckte att vi saknade en av de viktigast trådarna för en sajt relaterad till Dota.
Vilken är er favorithjälte och varför?
Personligen varierar det, just nu är det Troll Warlord iochmed hans extrema mångsidigheten och den lilla perken att han kan vara både ranged och melee.
|
|
|
Post by Deleted on Feb 5, 2015 23:10:31 GMT 1
Lion har seglat upp som en klar favorit. Så fort man fått fatt på en Blink så kan man börja hitta på all världens bus ute på kartan.
|
|
|
Post by Davlar on Feb 6, 2015 2:18:12 GMT 1
Skywrath om jag spelar supprt. Köp några Claritys och sen oändlig abuse
|
|
|
Post by jusla241tysken on Feb 6, 2015 8:02:35 GMT 1
Jakiro som support. Förmågan att kontrollera ytan i teamfights med ice path och macropyre samtidgt som man ger carryn vinsten i 1v1 fights med deras carry genom slow på attackspeed. Roligast i position 4 när man får en tidig euls med
|
|
askyl
Vanlig användare
10%
|
Post by askyl on Feb 6, 2015 13:34:50 GMT 1
Har några, så kör på en favorit per roll samt min all time favorit.
Carry: Älskar Anti-mage och Void. Anti-mage för jag gillar spelstilen. Balansen mellan att joina team fights, split pusha och farma. Void på grund av vilken pubstomper det är. Mid: Puck, blivit en favorit det senaste när jag hittade min spelstil med hjälten. Rolig hjälte som kan hoppa runt och orsaka mycket kaos. Support: Omni Knight och Shadow Shaman. Omni är min favorit för support eller offlane, älskar hjälten och tycker den har så sjukt bra spells. Lite levels och farm behövs men fixas lätt ändå. Shadow SHaman gillar jag på grund av att det är lite av en blandning av glass canon och kontroll. En blink, hex och euls på den här hjälten så har man att göra. Offlane: Omni Knight och Clock. Som mina andra favoriter gillar jag klock på grund av hur mycket rörelse och kontroll man kan skapa om man spelar den rätt. Otroligt stark hjälte om man får en bra start.
Annars är min favorit på alla roller Meepo, älskar hjälten. Min mest spelade och kommer förbli så tror jag!
|
|
wingate32
Vanlig användare
Joråsåatte
|
Post by wingate32 on Feb 8, 2015 12:39:04 GMT 1
Jag älskar Bristleback, att han kan tanka så mycket och samtidigt dela ut absurda mängder skada. En snabb men tålig hjälte som lyckas ta sig in och ut ur teamfights med god förmåga. Loves him <3
|
|
|
Post by Sunflake on Feb 8, 2015 13:02:17 GMT 1
Terrorblade älskar jag mest för han var sjukt OP så länge. Kan sammanfatta alla mina games med en bild.
|
|
|
Post by winter on Feb 9, 2015 14:17:59 GMT 1
Jag har en kärlek till illusion hjältar och alla närmast hjärtat ligger Chaos Knight. Tätt följt av Naga, Terrorblade och spectre. Det är för att dom passa in på min spelstil helt enkelt. Om det ska va support så lutar det nog åt Sand king och Oracle. Sand king för han är grymt skoj och lätt den slappaste att farma jungeln med och oracle för att han kan få ut bra med heals och han har bra skills helt enkelt. Jag tycker inte han ska spelas som en mid nuker heller direkt. Han gör sig bättre som en bra support.
|
|
|
Post by Kimpaaaa on Feb 9, 2015 17:26:05 GMT 1
Jag har en stark kärlek till hjältar som är mobila, smidiga och irriterande.
Invoker - Min absoluta favorit. Inget game är det andra likt. Hans olika kombinationer och många item choices gör att man kan anpassa sig enormt efter motståndet. Lämnar även utrymme åt att vara snabb på fingrarna och ha koll på kartan.
Favorit-build: 1-1-4 till 4-1-4 till 4-max-max. Phase - midas - euls/orchid/necro3 - euls/orchid - blink/hex - blink/hex
Andra favoriter:
Mirana Night Stalker Axe Rubick Puck Void Batrider Clock
|
|
|
Post by Dizingo on Feb 9, 2015 21:52:30 GMT 1
Det finns ett fåtal som jag gillar men Medusa är nog en va mina favoriter, har en förkärlek för att farma
|
|
|
Post by zhazulo on Feb 9, 2015 21:58:20 GMT 1
Självklart är det LD som gäller för mig. Kan dock inte rekommendera den hjälten då den för tillfället är sämst. Men en dag kommer den komma tillbaka in i metat, och då ni!
Lirar troll tills dess. Superflexibel hjälte för den som gillar att basha nååbs.
Andra heroes som är sköna (kan inte säga att de är så bra dock!): Beastmaster, Chaos knight och Alchemist.
|
|
|
Post by bunka on Feb 10, 2015 10:55:33 GMT 1
Det finns inget så kul som att spela witch doctor helt op mid då maledict är så grym early, men i dom flesta fall får jag nöja mig som 4e support, aghs, blink och du kan positionera dig som en Gud och se motståndarlaget smälta. För att få den farmen brukar jag zona ut motståndarnas offlane tills min carry har lvlövertag (gärna lvl 3 mot lvl 1) sen roamar jag över hela kartan och letar hero + ranged creep casks. Får du tag på mid vid ett sånt tillfälle är han 100% död. Med blink blir det ännu lättare Sen lategame gör healen sitt för laget
|
|
|
Post by Lislolaslo on Feb 10, 2015 12:57:24 GMT 1
Crystal Maiden! Manareggen är episk, stunnen är episk, ultin är episk. Älskar att se paniken i motståndarlaget när de först försöker springa in i ultin för att döda en, men sen vela, vända om - och dö
|
|
|
Post by zhazulo on Feb 10, 2015 19:12:04 GMT 1
Det som är nice med CMs ulti också, det är att när en channelar den så kan en vrålsjunga ut "Let it go" i micen för lite extra effekt!
|
|