|
Post by vemgillarinteglass on Feb 5, 2015 17:00:51 GMT 1
Tänkt att man kunde ställa lite frågor till de som kan mycket om datorer här. själv kan jag inte ett smack så behöver lite hjälp Är responstid viktigt när man köper skärm? Är det stor skillnad på 5ms och 1ms?
|
|
|
Post by AOOlsson on Feb 5, 2015 21:22:31 GMT 1
Om jag ska säga vad jag tycker så ska du inte stirra dig blind på MS (såvida det inte går upp mot 8 ms eller högre)
Det är BETYDLIGT viktigare med svärta, betraktningsvinklar och färgåtergivning på skärmen. Och du får så gott som ALLTID vad du betalar för när det kommer till skärmar.
Du ska vara riktigt jävla skarpsynt om du ser skillnad på 2ms och 5ms t.ex
|
|
|
Post by Deleted on Feb 5, 2015 21:23:41 GMT 1
Är responstid viktigt när man köper skärm? Är det stor skillnad på 5ms och 1ms? Finns säkert de som kommer gorma om att man måste ha 1ms för annars går det inte att spela. Men för oss vanliga döda är det inte särskilt viktigt. Visst, om din plånbok tillåter dig att skaffa en skärm med en responstid på 1ms och en uppdateringsfrekvens på 144hz så varför inte, men det är inget krav för att kunna last-hitta som proffsen
|
|
|
Post by Akashawingates on Feb 5, 2015 23:07:58 GMT 1
Är responstid viktigt när man köper skärm? Är det stor skillnad på 5ms och 1ms? Finns säkert de som kommer gorma om att man måste ha 1ms för annars går det inte att spela. Men för oss vanliga döda är det inte särskilt viktigt. Visst, om din plånbok tillåter dig att skaffa en skärm med en responstid på 1ms och en uppdateringsfrekvens på 144hz så varför inte, men det är inget krav för att kunna last-hitta som proffsen Som ägare till en gammal risig skärm och en 1ms/144hz skärm, så kan jag bara instämma. Jag älskar den nya, men jag ser inte skillnad på responstiden direkt och jag spelar verkligen inte bättre på den nya
|
|
|
Post by Davlar on Feb 6, 2015 2:48:33 GMT 1
Jag skulle säga att för den vanliga användaren är det sjukt värt med vissa paneltyper över andra. Visst leder kanske IPS till 8ms men på vissa filmer/spel med t.ex. mycket hud kan man lätt se skillnaden mellan TV(TN) och Skräm(IPS). Du kommer att se skillnaden och leder helt klart till bättre "immerison" enligt mig
|
|
|
Post by Lukiid on Feb 6, 2015 11:02:20 GMT 1
Köpte en 144Hz skärm och nu är jag världens bästa CS:GO spelare
|
|
|
Post by vemgillarinteglass on Feb 10, 2015 14:51:09 GMT 1
Tack för hjälpen, valde att inte lägga ner några större pengar. Så fick bli en 24 samsung för runt tusenlappen. Fungerat bra hittills
|
|
|
Post by AOOlsson on Feb 10, 2015 20:40:41 GMT 1
Tack för hjälpen, valde att inte lägga ner några större pengar. Så fick bli en 24 samsung för runt tusenlappen. Fungerat bra hittills Du kommer med all säkerhet vara nöjd med den ett bra tag framöver Grattis till ett bra köp
|
|