|
Post by neomysis on Feb 7, 2015 15:44:56 GMT 1
Hej alla. Skoj initiativ med diskussionsforum.
Jag har funderat lite på de äldre spelarna och hur ålder egentligen påverkar dig som spelare i spel som dota eller starcraft. Har själv spelat dotakartor innan dota allstars ens fanns och spelat ganska mycket under åren där jag gick från dotA till HoN, för att sen byta till dota 2 när det dök upp. De senaste åren känns det nästan som om jag blir sämre och sämre för varje match jag spelar. I många fall spelar väl många mycket mer som unga och prioriterar annat när åldern faller på.
Jag är själv (bara) en bit över 30 och känner hur reflexerna inte är detsamma. Jag skulle egentligen bara se hur övriga "åldringar" upplever spelet i relation till hur det upplevdes tidigare.
|
|
wingate32
Vanlig användare
Joråsåatte
|
Post by wingate32 on Feb 8, 2015 12:36:24 GMT 1
Jag har definitivt blivit sämre på spel i allmänhet, både tålamod och övningsmässigt. Spelar inte lika mycket helt enkelt och jag tror att i ett spel som dota så är laget viktigare än åldern. Fear och folket i BigGod spelar fantastiskt bra individuellt fortfarande.
|
|
|
Post by neomysis on Feb 8, 2015 15:03:56 GMT 1
Jo, att laget är viktigare håller jag definitivt med om. Fear är ju en fantastisk spelare och BigGod är ju ett lag med sjukt professionella spelare. Men tror du dessa spelare skulle kunna prestera bättre om de hade varit 16 år gamla och haft samma erfarenhet inom dota?
|
|
Trolle
Vanlig användare
|
Post by Trolle on Feb 8, 2015 16:13:33 GMT 1
Började spela när jag var 13, är 28 nu. Reflexmässigt har jag blivit sämre men jag har kompenserat till att hålla på mer med MMOs istället för esportsspel. Jag spelar mer för gemenskap än att vara duktig. Det är något jag bara accepterat. Jag har inte tid eller vilja att spela för att bli bättre 8 timmar om dagen som man gjorde förut. Det rör mig inte i ryggen att jag är sämre nu än när man höll på med dotapickup för 6 år sen. Så får det bara vara helt enkelt.
|
|
|
Post by slemmo on Feb 8, 2015 17:14:05 GMT 1
Jag känner att som nån nämnt innan att tålamodet blivit sämre. Dessutom känner jag att ens koncentrationsförmåga blivit sämre. Man blir dödstrött i skallen efter en match. För att inte tala om frustrationen över inte öga hand kopplingen fungerar så bra längre :-)
|
|
askyl
Vanlig användare
10%
|
Post by askyl on Feb 10, 2015 14:19:42 GMT 1
Är endast 25 men reaktionsförmågan och reflexer är inte detsamma. har blivit mycket sämre på fps och mobas/rts börjar ta stryk.
men är sjukligt mycket bättre på rpg, strategi (tex civ) och andra spel där tänket är mer viktigt.
|
|
|
Post by ywkbme on Apr 22, 2015 1:21:58 GMT 1
Jag är bara 20, men jag tycker att jag har blivit sämre sen jag började jobba, eftersom jag helt enkelt inte har tid med att spela. Jag kan inte ens spela CS längre för att jag står inte ut med att spela så mycket sämre än vad jag brukade göra. Dota håller jag mig ändå hyfsat stadig i. Men det känns ändå som det går snabbt utför när jag inte spelat på ett tag. Det blev nog som mest tydligt för mig när jag åkte till annan ort för att jobba en månad, både spel som Dota och Street Fighter hade tagit en smäll när jag kom tillbaka. Medans andra spel som Bloodborne var något jag kunde hoppa in i direkt och Dark Souls kunskaperna gjorde det hela mycket enklare än jag trodde. Kan också bero på att det inte är PvP. Men ja i slutsats så tror jag att reflexerna kan ta en smäll med åren, men det viktigaste är att man inte spelar så mycket som man har gjort. Får väl se hur det är om några år när jag är äldre, om jag fortfarande håller med mig själv.
|
|