|
Post by smaeckie on Feb 11, 2015 10:45:55 GMT 1
- Hur hittade du hit? Jag hamnade här av "misstag" kan man väl säga. Tror jag kollade på en Alliance match tidigt i höstas på Beyondthesummit när deras stream havererade, och hittade då att det fanns en svensk stream. Sjukligt jobbigt tyckte jag att det var. Av någon skum anledning kändes det inte seriöst med svengelska, hä osv. Men han castern var ju fantastiskt underhållande, och väldigt emotionellt engagerad när Alliance gjorde ett par bra spel, så jag kom tillbaka .. - Vad fick dig att bestämma dig för att bli en sub (om du är) När jag hade sneakkollat ett par veckor konstaterade jag att "Jag betalar ju fan 400 spänn i månaden till C-More föra att kolla på Hockey. Här kan jag ju kolla VARJE DAG I VECKAN FÖR 40:-!" Var ju inte mycket att fundera på så klart jag hostade upp lite slantar. Mycket underhållning för lite pengar - det är drayich det
|
|
|
Post by ninjapeer on Feb 11, 2015 10:47:30 GMT 1
Tjo!
Vet inte riktigt varför jag fick för mig att testa DOTA (fick nåt infall skulle jag tro), men fattade ½7. När jag senare såg att det skulle sändas på TV6 så tyckte jag det var en bra idé att kika på hur det skulle liras. När jag då hörde två vildar som kommenterade blev det plötsligt mycket intressantare (trots att jag fortfarande bara förstod någon promille). Någon vecka efter sändningarna var det något som gnagde i mig att jag ville se mer och lurkade in på tv6-bloggen och därifrån hittade till streamen. Självklart skyndade jag mig att bli follower och andra kvällen jag kikade passade jag på att bli subnr 450 (tror jag). Dotapåsvenska stödjer jag mer än gärna och hoppas verkligen att e-sporten växer till något makalöst. Med dig som kapten på båten och din lineup med CoCasters och alla andra i bakgrunden som hjälper till KAN det inte bli annat än succé!
Kärlek till Er alla <3
|
|
|
Post by erik49563 on Feb 11, 2015 11:10:39 GMT 1
Började kolla när ni sände Dreamleauge på TV6play och hade bara hört talas om DOTA innan det. Men jag fastnade direkt och heltplötsligt satt jag där varje gång ni gick live och följde med i varenda match och bara njöt. Efter finalen kändes det lite tomt men sen såg jag lagom till TI4 kvalen att du la upp länkar till twitch i TV6 guilden på DOTA som skapades i samband med DL. Gick in och visste med en gång att det här blir bra så en follow blev det direkt! (Min första faktsikt). Sub, ja hur kan man inte lägga undan 40kr i månaden för någonting som man kollar på varje dag och älskar?
|
|
|
Post by Lislolaslo on Feb 11, 2015 11:40:38 GMT 1
Min sambo satt och kollade på tv6 och skrek att jag måste komma och spana in det stora killen. Föll direkt för dray som citatmaskin, "Helveteseldarna bränner upp hans fötter" exempelvis. Sedan var jag ju såklart tvungen att stalka vidare till twitch och blev sub direkt. Nu har jag två subs eftersom jag vill stötta lite extra. Enda problemet i dag är att jag hittat ett helt gäng sköna personer som jag kan spela med, så jag hinner inte kolla så mycket på streamen...
|
|
|
Post by larsfullrick on Feb 11, 2015 11:46:09 GMT 1
Kollade runt på mycket olika casters under ti4, hittade drayan och hittade en chat som inte bara spammade emotes vilket var "gött". Tyckte det var kul med någon som vågade gå ut med att man även som caster har favoriter som man håller på och var ärlig med vad man ville uppnå.
Followade på direkten då man visste att du följde många av våra svenska lag och kul att du hade kontakt med dem, saknar intervjuerna med Apan och Eskillz osv.
Sa på fylleriet att jag skulle "subba" som nummer 1000, missade detta och då sa Mats att jag bara var "full av skit" så då var jag ju tvungen att abonnera bara för att.
|
|
|
Post by accunster on Feb 11, 2015 13:14:17 GMT 1
Har kollat en massa olika esport de senaste Ã¥ren men mest Dota2 sen No Tidehunter vann Dreamhack. Hittde streamen under musikhjälpen när jag sÃ¥g att Akke och Loda skulle spela. Allt lett av en galning i . Trodde det skulle vara kymigt med kommentering av dota pÃ¥ svenska men istället var det som en bra sko, det bara passade. Följde kanalen direkt och har kollat sedan dess, subbade för nån dryg vecka sedan för att stödja utvecklingen och som ett tack för underhållningen.
|
|
|
Post by jusla241tysken on Feb 11, 2015 13:23:06 GMT 1
Gillade dig under din aktiva karriär och letade efter en stream som följde de svneska lagen. Kombon är oslagbar.
Blev följare direkt (för att få notifikationer när matcher börjar)
Subscribade såfort jag fick ett jobb där jag fick några kronor över
|
|
|
Post by Fiskur on Feb 11, 2015 14:24:40 GMT 1
I sömnen som sagt.
Mitt intresse för att se andra spela Dota2 föddes under TI2, det var Tobiwan som med sin entusiasm och passion fångade mig och fick mig att spendera timmar varje dag framför skärmen. Senare såg jag att en SWE caster fanns listad och tog ett leap of faith från min kära tobi. Måste medge att jag var skeptisk först. Språket, det stundtals nästan pinsamma försöket översätta ord till svenska kändes helt fel. Men jävlar vad det växte på mig, blev hooked och är här för att stanna. Bestämde mig för att ge bort mäktiga ~35 kr i månaden när jag fattade att det här var en stor del av ditt liv och hur viktigt det är för dig.
Nu har jag din stream igång mer eller mindre varje dag. Du har fått mig att skaffa CS:GO (det är jättekul att få spö av 12 åringar som känner min mamma). Tack för det du och gänget runt dig gör Kim. Keep it up. Mats och Fnas är kungar. Nu ska jag ha kaffe.
|
|
|
Post by jesperwilnerson on Feb 11, 2015 14:46:53 GMT 1
Såg dig på TV6 först. Hittade senare kanalen Subbat har jag gjort enbart för att sponsra ditt härliga engagemang!
|
|
|
Post by Maskeniapplet on Feb 11, 2015 15:54:49 GMT 1
Hittade streamen efter dreamleage pre-season. Så har varit med nästan från början faktiskt! Jag kände att dota på svenska va asballt och ville självklart va med o bidra!
|
|
|
Post by woho! on Feb 11, 2015 18:11:47 GMT 1
Jag följer kanalen dels för att jag gillar alla casters men också pga communitykänslan, något Twitch är en perfekt plats för vilket dray verkar ha förstått. Det är det jag tycker är unikt och därför jag är en frekvent besökare. Mitt dotaspelande kräver viss planering (har småbarn) och har tyvärr inte möjligheten att tajma sub cuper mm, men brukar ha dray i lurarna när jag lirar vilket gör spelandet trevligare. Keep it up PS Kör lite captains mode ffs;) DS.
|
|
|
Post by melancholia on Feb 11, 2015 21:10:23 GMT 1
Hittade kanalen av ren slump en ganska sen kväll i augusti. Var lite ledsen efter jag blivit av med jobbet, surfade runt lite på Twitch och kände igen dig från Dreamleague.
Den tiden när vi var 15-20 viewers, tiden då Mats bodde hos er och agerade barnvakt/streamvakt typ. Alla sjuka kvällar i dota, alla garv. Därför följde jag dig.
Så fort du fick en subknapp, självklart började jag subba direkt! Hade en månad eller två när jag inte hade råd, men så fort plånboken tillät det så blev det en resub!
|
|
|
Post by vemgillarinteglass on Feb 11, 2015 22:11:58 GMT 1
Satt hemma och hade fantastisk tråkigt en höstkväll, så surfade runt på nätet som man ibland kan göra när man inte har något bättre för sig. Kom in på twitch där jag vanligtvis nästan aldrig hänger. scrolla runt bland dota streams då det var de enda populära spelet som jag faktiskt spelar. såg att det stod SWE i en av rubrikerna så tittade in för att se vad som stod på. Där satt mats och kim och spela dota och snacka skit, så man blev ju tvungna att göra ett konto bara för att kunna kommunicera med idioterna.
Sen hade dray något brandtal et par veckor senare om att han verkligen ville satsa på det här och att han tagit tjänstledigt från jobbet några veckor, så då täntke jag: äh va fan 40kr i månaden är ju inget, så subba jag.
|
|
|
Post by motormilk on Feb 11, 2015 22:30:55 GMT 1
- Hur hittade du hit?Hade tråkigt sommaren 2013 så jag kollade på något som kallades "The International". De spelades de där jädra spelet Dota2 som de enda jag hört något om förut var en otroligt kass låt om dess företrädare... ok, kan hända att jag testade dota någon gång, minns faktiskt inte. Jag var dock mer inne på Warcraft3 än alla de konstiga modsen som fanns. Alliance vann och helt plötsligt fick jag veta att det faktiskt hade sänts på svenska av några galningar på TV6.. Sedan gick det vidare med Dreamleague preseason, season1 osv osv. - Vad fick dig att bestämma dig för att bli en följare? (Om du är)Har för mig du startade stream inför TI4? Jag var med och kollade, hade ju sett allt annat du gjort med TV6 och Dreamleague så varför inte. - Vad fick dig att bestämma dig för att bli en sub (om du är)Använde redan Twitch varje dag. Är sub på några andra kanaler så det kändes helt naturligt att då också bli sub på den bästa Dota2 kanalen!! Ett plus är ju att det är på svenska och roligt.
|
|
|
Post by gamanno on Feb 11, 2015 22:46:44 GMT 1
Tittade på den svenska sändningen av TI3 och gillade tanken om dota på svenska. Tyckte sen att Dreamleague-sändningarna var helt fantastiska så det var klart jag följde dig på Twitch när du började streama där. Jag blev sub för att jag vill stödja den svenska dota-scenen och tycker att du gör ett enastående jobb.
|
|