|
Post by Lukiid on Feb 12, 2015 10:39:41 GMT 1
Om jag inte minns fel så såg jag helt enkelt en länk som postades på Facebook, och fastna direkt! Anledningen till att jag subba var för att känslan i streamen är helt annorlunda jämfört med andra streams (på ett POSITIVT sätt!).
Chatten är drayGasm
|
|
|
Post by patrikhed on Feb 12, 2015 14:20:36 GMT 1
Det var en vanlig kväll som alla andra. Satt och lirade CS:GO med två polare. När vi förlorade vårt 6e raka game den kvällen slog jag av spelet och sa "Fuck this. Nu börjar jag spela Dota istället".
Laddade hem dota, körde tutorial och sen fick jag spö av bottar. Tänkte "Vad är det här för jävla skitspel. Varför är bottarna bäst?!!"
Så jag gick in på Twitch för att se hur spelet egentligen skulle spelas (ironin i att jag då hamnade på Dray's stream. höhö). Fastnade för streamen direkt. Subbade en eller två veckor senare då Dray är en av de skönaste personerna på Twitch, och chatten är underbar.
Numera kan jag ibland vinna en botmatch eller två. Harvar strax över 2k MMR. Men blir mer tittande än spelande vad gäller dota.
|
|
|
Post by Akashawingates on Feb 17, 2015 1:16:05 GMT 1
Såg din cast första gången på dreamleauge förra året på tvn och sen tittade jag en hel del. Tappade bort dotan över sommaren men hittade tillbaka i samband med musikhjälpen. Jag followar/subbar för att dotaärbästpåsvenska helt enkelt.
|
|
|
Post by NABLAxE on Feb 17, 2015 1:16:57 GMT 1
Fastnade direkt för hur roligt DotA lät på svenska. Tror detta var under Beyond The Summit 2 så ganska sent ändå. Subscribade en natt när jag kom hem full som ett ägg.
|
|
|
Post by dracolich70 on Feb 17, 2015 1:17:09 GMT 1
I have known about Drayich for quite a while, but finally decided to watch his stream. He sent me here.
|
|
|
Post by Squid on Feb 17, 2015 1:22:50 GMT 1
- jag hitta till streamen pga att titlen avslöja att den var på svenska och jag var trött på alla ryss streams
- Det kändes som en självklar grej att följa, då jag vill lära mig mer av Dota2 och Dray är en kul kille.
- Vad som fick mig attt subba? Ja, glädjen i Drays ansikte när han kom närmare och närmare 1K subs och kunna hjälpa till att göra svenska e-sporten större. Det är första gången jag subbar (och donerar) någonsin och jag är lika stolt över hjärtat varje gång jag ser den i chatten.
|
|
|
Post by jeppehansson on Feb 17, 2015 21:42:21 GMT 1
Kom via TV6 och när ni sände dreamleauge. Vilket också var första gången någonsin som jag besökte twitch. Follow knappen klickade jag mest på för att få se mitt namn i rutan, sen blev subben en självklarhet efter att man hade hängt i kanalen ett tag. =)
|
|
|
Post by fenrishi on Feb 28, 2015 22:30:19 GMT 1
- Hur hittade du hit? Via Facebook gruppen "Pubstomp STHLM" och mina kollegor som driven gruppen. - Vad fick dig att bestämma dig för att bli en följare / Vad fick dig att bestämma dig för att bli en sub? För att göra en lång historia kort så träffade jag Kim under ett jobb vi gjorde tillsammans och fick uppleva hur genuin och mysig denna fantastiska människa från norr är, kunde inte motstå.
|
|
|
Post by Sjolus on Mar 2, 2015 7:48:07 GMT 1
Oj. Allt är Fnas fel. Alltihopa
|
|
|
Post by VoretX on Mar 6, 2015 1:30:34 GMT 1
Hey jo jag hittade streamen efter ti3 med mina 30 polare, vi brukar samlas och dra upp en projektor o supa tillet och tippa intern på lag som lirar folk får gärna komma till motala för de
|
|
|
Post by kenokungen on Mar 6, 2015 1:58:22 GMT 1
Det var en sen kväll i augusti. Mörkret låg som en tung pullfilt över bygden här hemma. Sommaren verkade vara på gång och dra sin sista suck, likt min semester. Det kändes som ett sånt där game som pågått i 60 minuter där du vetat från minut 20 att du kommer att förlora. Jävligt meningslöst och ångestfullt. Det är precis som en våg som förr eller senare kommer nå tillräckligt högt upp på stranden för att täcka de där torra stenarna. Du vet att du inte kan stoppa det, det kommer att hända förr eller senare. Saken är den, det finns saker i livet som man inte kan stoppa. Vi mÃ¥ste alla lära oss och acceptera det. Dray var en sÃ¥n där man inte kunde stoppa. Han bara kom in i mitt liv med sin stora mage, sitt magnifika och sina vackra ord. Han var som slutet pÃ¥ sommaren, slutet pÃ¥ dagen, slutet pÃ¥ semestern och som den där vÃ¥gen som till slut kommer. Du kan inte stoppa det. Genom någonting som kallas social media nådde den här vågen mig, den blötte inte bara ner mig. Den drog ner mig i havet. Under ytan var allt nytt och främmande, konstiga hä fanns där. Folk med namn som Valdimir och människor som drog runt annat folk på små vagnar. Jag ska inte ljuga, det var fruktansvärt skrämmande. Jag höll andan, så länge som jag bara kunde. Blundade och tänkte att det här är slutet. Fy fan vilket slut alltså... Till slut orkade jag inte hålla andan längre. Jag drog det där dödande andetaget, andetaget som skulle fylla mina lungor med främmande vatten och inte med välbekant luft. Det var jobbigt, så jobbigt att andas. Andas? Jag andas? Det var inte riktigt som förr, men jag dog faktiskt inte. För varje andetag som jag tog blev det lättare och lättare att andas till min förvåning. Till slut kändes allt riktigt bra där nere under ytan. Det var ovant i början så klart, men det är det och sluta med blöjor också. Det är oklart hur lång tid jag spenderade där nere, men jag blev en del av familjen som fanns här. En dag bestämde jag mig dock för att ta mig upp till ytan, jag kunde ju ständigt se den där uppe. Hur var det där uppe egentligen? Jag tog några starka tag med mina armar och ben, sparkade mig uppåt genom det behagliga vattnet. Jag sträckte mig upp mot ytan och till slut bröt jag den med huvudet. Saker var inte så som jag kom ihåg här uppe, det kändes annorlunda. Det var ett hemskt oljud och en kyla som jag inte tyckte om. Opersonligt, det var ordet som dök upp i huvudet på mig. Jag ryckte på axlarna och dök ner igen, ner mot denna fantastiska värld som fanns under ytan.
|
|
|
Post by Yurie on Mar 22, 2015 17:34:31 GMT 1
Såg dreamleague och sedan var den featured streamer på ett par turneringar på Liquid Dota.
|
|
|
Post by karnage on Mar 22, 2015 17:40:15 GMT 1
Jag kommer faktiskt inte ihåg hur jag lyckades hitta till din kanal, men tror det var efter TI3 jag såg dig första gången på tv6 och jag började tröttna lite på att det alltid vara samma casters hela tiden på twitch, hoppade in på din kanal och fastnade. Såg idag att jag har varit sub i 8 månader (osäker på detta när du fick subknappen) men tror jag var rätt tidigt ute att bli sub Nu är jag inne lite sporadiskt när jag känner att det är kul att kolla på Dota, eller när NiP/Alliance spelar.
|
|
|
Post by lumeavex95 on Mar 22, 2015 17:40:50 GMT 1
Jag hittade Dota (och mobas) när jag råkade se första Dream League på tv6. Så det var narturligt att sedan kolla på tv6play vilket lede till twitch kanalen. #Dotaärbästpåsvenska jag hade sätt dig några gånger på tv6, men det tog lång tid innan jag började följa dig för jag spelade inte dota förrän ett års sen. var jag hittade din twitch var på en facebook sida som heter dota sverige eller nåt sånt sen vart det bara att jag började följa dig, för jag tycket att du var sjukt skön person att följa och kolla på sub är jag inte än men det kommer förmodligen i framtiden att jag kommer bli det men just nu så har jag inte pengar för det och man kommer inte så långt med ett studiebidrag som får av skolan
|
|