|
Post by Papadrayich on Feb 11, 2015 7:14:08 GMT 1
Jag är SÅ nyfiken på detta:
- Hur hittade du hit? - Vad fick dig att bestämma dig för att bli en följare? (Om du är) - Vad fick dig att bestämma dig för att bli en sub (om du är)
Myspys! Få dina drayswekompisar att svara också! <3
|
|
|
Post by tombstone on Feb 11, 2015 7:25:56 GMT 1
Jag hittade Dota (och mobas) när jag råkade se första Dream League på tv6. Så det var narturligt att sedan kolla på tv6play vilket lede till twitch kanalen.
#Dotaärbästpåsvenska
|
|
|
Post by Luddeboy2010 on Feb 11, 2015 7:27:55 GMT 1
Hittade dray gjorde jag genom att jag såg honom på tv under DH summer 14 när han sände alliance finalen. Och sub ville jag bli pga spel med dray och subcupen. Och det inget jag ångrar sen dess
|
|
|
Post by bunka on Feb 11, 2015 7:33:38 GMT 1
Svårt att svara på faktiskt! Kommer knappt ihåg varför jag kollade i kanalen till att börja med, men jag gillade det jag såg, anser att detta skall stöttas och blev sub typ 1 vecka efter jag började kolla
|
|
|
Post by Explorerbengt on Feb 11, 2015 7:38:32 GMT 1
- Hur hittade du hit? MOBA Senen var rätt ny för mig, av någon slump så såg jag dig och Bogdan i tv6 under TI3 men främst Dreamleauge när ni följde hela säsongen. Alliance seger var något av sjukaste jag varit med om, sen var var jag kär i E-sport och er - Vad fick dig att bestämma dig för att bli en följare? (Om du är) Stämningen i kanalen, när man är över 30 så är det skönt med lite ordning och reda men ändå inte så noga när det kommer till "svordomar" .. Bra att man lägger fokus på rätt saker. Kul att följa en Svensk satsning på E-sport då vi har fantastiska spelare så visade det sig att vi även har fantastiska casters! - Vad fick dig att bestämma dig för att bli en sub (om du är) När man med tiden upptäckte hur kul det var och att "Dray är ju lika galen som en själv" så är det oerhört svårt att inte stötta något som ligger en varmt om hjärtat. Jag tror på det du du gör tillsammans med oss och jag vill se den Svenska Dota scenen växa i samklang med en väluppfostrad community, många skratt, mycket spänning och framförallt... Dota är bäst på Svenska! Tjipp
|
|
|
Post by arkendez on Feb 11, 2015 7:39:48 GMT 1
Jag hitta dig på en intervju när det va ti4 och så kolla jag på twich och så såg jag att du strima och tyckte att det va nice när jag subba så ville jag stötta dota på svenska +att du är helt galen och det gör din kanal så unik
|
|
|
Post by ambalrith on Feb 11, 2015 7:51:31 GMT 1
Hittade dig under TI3 då jag för första gången började titta på DOTA. Blev en follower under den turneringen (Eller strax efter) Är ingen sub
|
|
|
Post by moddelkaj on Feb 11, 2015 8:23:33 GMT 1
Hasse, aka Exeetor, länkade din Ogre Mage-musikvideo nån dag förra året. Sen hoppade jag in på streamen och lyssnade, skrattade och njöt. Tryckte på Subknappen när du sa upp dig från ditt jobb och satsade heltid på streamen. Jag har svårt att låta bli att stödja folk med en enorm passion och kärlek för sin sak.
Håll upp det bra jobbet!
|
|
|
Post by Emeriel on Feb 11, 2015 8:37:47 GMT 1
Jag hittade streamen efter att ha kollat på Dray och Bogdan på tv6play, under Dreamleage
Började följa direkt pga praktiskt att få info när streamen är igång.
Började subba rätt snart då jag verkligen vill stödja satsningen att ha en community där alla är välkomna. I många twitchchatter är det lätt att tappa tron på mänskligheten, hos Drayswe är det tvärt om.
|
|
johpz
Vanlig användare
|
Post by johpz on Feb 11, 2015 8:54:38 GMT 1
Följt "scenen" sen Dray och Bogdan lirade i T_T/SK. När jag sedan ramlade in på de första sändningarna med TV6 så tyckte jag det var riktigt kul att ni fortfarande var involverade och hade passion för dota. Shit va gött med gamla kända namn när det ska kommenteras dota tänkte jag. Gillade såklart att lyssna på er. När sedan din twitchkanal kom igång satt jag nog och kollade varje ledig stund. Helt fantastiskt att kolla på Alliance tillsammans med er. Otrolig hype och stämning kryddat med en del insideinfo och gamla erfarenheter om spelarna. Uppskattade verkligen även pubmyset, att du berättade så mycket om dig själv, du och Mats som tramsade, familjen som kom och sa hej ibland (cred till Marit här som också ställer upp och bjuder på sig själv och berättar om ert liv i QnA). Allt kändes så himla genuint och trevligt. Hade aldrig subbat eller liknande till något tidigare och därför tog det väl fram till 2-300 st subs innan man fick arslet ur vagnen men fanns ju inget tvivel om att du var värd supporten.
|
|
|
Post by espekta on Feb 11, 2015 8:54:46 GMT 1
Visst man såg dig på tv men, Dota på Svenska va inte lätt för mig. Sen snubbla jag över streamen, men fastnade inte då heller. Par månader senare tittade jag in igen och gav det ett försök. Det va på den tiden du sände från vardagsrummet och det va lite mer familjeliv i bakgrunden och det gjorde att det kändes mer mänskligt och inte så överdrivet/påhittat som det mesta idag är. Samtidigt den känslan kom kände jag bara "Crap, this is for real" sen subba jag och försökt stötta Kim med PR och annat vid sidan om.
Espekta
|
|
|
Post by rellik on Feb 11, 2015 9:20:33 GMT 1
Tjoho,
Har spelat moba sen kanske 7 år. Först dota, sen HoN och sen Dota 2 där jag varit sen betan. Började kolla på proffisionella matcher iochmed Ti-1. Gillade verkligen vad jag såg och har sen dess följt de stora tävlingarna slaviskt med fokus på Ti. Vid Ti3 såg jag sändningarna med Dray och Bogdan. Sedan dess har jag sett dig lite då och då och följde dig och Bogdan på Twitter. Genom denna Twitter hittade jag till kanalen relativt tidigt.
Följare blev jag direkt då jag gillade tanken på dota på svenska. Jag har dessutom varit på twitch, och dessutom subscribe'at, till andra kanaler under några år.
Jag subscribade egentligen så fort jag såg att man kunde göra det av samma anledning som följandet. Jag gillade konceptet med dota på svenska och tyckte att du gjorde ett väldigt bra jobb, därför ville jag stötta kanalen även ekonomiskt. Sen är det ju även en bonus att kunna vara med på subcup'er som är läskigt trevliga.
Fortsätt med det grymma jobb du gjort hittills!
//Rellik
|
|
|
Post by Marmeladtant on Feb 11, 2015 9:59:43 GMT 1
Hade aldrig hört talas om Dota innan jag hamnade på streamen tack vare en kompis! Det var framförallt efter Dreamleauge med dig och Bogdan som jag fastnade för Moba och började spela LoL, men när jag sedan hängde massor på streamen så övergick jag sakta till Dota! Jag började följa mest för att lättare se när streamen var igång haha! Subba gjorde jag för att stödja ditt arbete och din insats som du varje dag ger oss! Även den fantastiska stämningen och kärleken som finns i chatten kändes värt att ge lite extra för + plus att du tjatade om att jag skulle subba så till slut orkade jag inte höra det längre Väldigt trevligt att träffas på DH och jag ser fram emot nästa gång
|
|
|
Post by Tallrot on Feb 11, 2015 10:06:20 GMT 1
Hallåå! - Hur hittade du hit? Det börja med att följde dig/dittlag i HoN lite till och från. Och sen tillslut när jag hittade på din kanal på twitch.tv så älskade jag dig å hela kanalen! - Vad fick dig att bestämma dig för att bli en följare? (Om du är) Jag börja följa din kanal så snabbt jag hittade på den! Eftersom jag kände igen dig från HoN tiden och att du är nu för tiden en falubo Sen att jag tyckte att det var riktigt kul att lyssna på dina cast! Med roliga uttryck etc. - Vad fick dig att bestämma dig för att bli en sub (om du är) Du tog min oskuld i subbandet! Jag var full, hungrig, glad och en aningen kÃ¥t! SÃ¥ kunde inte motstÃ¥ att trycka pÃ¥ den kärleksfulla knappen "abonnera" när jag sÃ¥g ditt manliga ! Jag skrev "hallååå!" i chatten och fick respons direkt, kärlek vid första ordet! SÃ¥ när jag satt där full Ã¥ glad sÃ¥ tänkte jag varför inte! SÃ¥ jag gjorde min första sub nÃ¥gonsin! <3 Så fortsätt som du gör, så har du en sub så länge du tänker streama! Kram å nyp på stjärten PUSSHEJ!<3
|
|
|
Post by fspartacus on Feb 11, 2015 10:14:55 GMT 1
Jag hittade till Streamen när du började streama genom TV6 bloggen och har stannat sen dess pga man aldrig har tråkigt i chatten . Subba hade jag gjort för länge sedan om det inte hade varit för den ***** arbetslösheten! Så jag får vara den jobbiga lillebrodern som inte lyssnar (enligt Sikata) Tills jag lyckas få en inkomst.
|
|