|
Post by crouise on Feb 2, 2015 12:13:00 GMT 1
Tja! Max Nilsson heter jag, 20 år gammal göteborgare som nu bor i luleå och läser Industriell Ekonomi. När jag inte sitter och pluggar åker jag allra helst skidor eller spelar handboll. men är jag inte i backen eller hallen är det dota och cs som gäller
|
|
|
Post by chilistrumpan on Feb 2, 2015 14:33:17 GMT 1
Tjena !
Jag heter Simon Begby 23 år och bor i Trollhättan. Jag går sista året på utbildningen 3d animation & visualisering. Jag har jobbat lite med volvo med ett internprojekt åt dem där de visualiserade några nya bussar och lite sånt.
Avslutade precis min praktikperiod på Zygomatic animation studios AB. Lite saker jag gjorde åt dem finns här: vimeo.com/117899318
Skulle det inte vara roligt att göra ett Dota item som Subgoal? Jag håller ju på med 3D så jag gör gärna något. Kan vara en Ward eller liknande och ju mer subs kan vi börja snacka om ett Drayset eller något liknande? Skulle vara ett roligt projekt.
Mvh Simon Begby
|
|
|
Post by dalle113 on Feb 2, 2015 14:57:28 GMT 1
Daniel Hjalmarsson, 27 år från Örebro. Jobbar som serviceelektriker. På fritiden håller jag på med det mesta med motorer och även snickra på huset, men såhär på vintern blir det endel dataspel också.
|
|
|
Post by Rolfdavid on Feb 2, 2015 17:34:18 GMT 1
Tja! David Gäddman aka Rolf-David (Nej jag har inte ett dubbelnamn på riktigt, jag är bara jävligt opåhittig när det kommer tills vad jag ska nicka!) 26 år gammal och bosatt i södra Stockholm precis utanför tullarna. Pluggar för närvarande en master inom uthållig energiteknik och jobbar utöver det extra som Badmästare (jag är skitbra på att bada). Är dålig på Dota och fan ännu sämre på CS:GO, men roligt är det att spela i alla fall! Framförallt dom få gånger jag inte feedar hårdast Kan få in en hel påse worth of Ahlgrens Bilar i munnen Har förlorat ett slagsmål med en lyktstolpe Är Honorary Greek Har spenderat på tok för mycket tid med att spela Minecraft förr i tiden. /Rolf-David
|
|
|
Post by aeon on Feb 2, 2015 18:22:18 GMT 1
Hej alla, David här, nickar Aeon of Stripes på steam och CnMinus på twitch. Jag önskar att jag kunde byta namn på mitt twitchkonto eftersom det är ett nick som jag inte använder någon annanstans och det bara bidrar till världens förvirringskvot =(
Till vardags är jag student och/eller allehanda löneslav, jag har ingen riktigt fast punkt ännu.
Akta er för att sätta igång med ordvitsar och dåliga skämt i min närhet, då jag har en stor försmak för sånt ^^
|
|
y0dd1x
Vanlig användare
|
Post by y0dd1x on Feb 2, 2015 19:00:07 GMT 1
Tjena!
Magnus, 34 år med fru, barn och katt. Dota-novis med knappa 200 matcher under snart 2 år. Spelat/spelar fruktansvärt mycket WoW och andra MMOs. Gillar att mysa med creeps i safelane och hurtiga springturer i skogen för att placera wards. Har en ohälsosam relation till Lich och kan vara norra europa´s sämsta lasthitter.
Till vardags jobbar jag i skattebetalarnas tjänst inom IT.
|
|
|
Post by Biggendkn on Feb 2, 2015 19:18:40 GMT 1
hola,
Biggendicken. Strax halvägs till 50. Jobbar med VFX till reklam- och långfilm. Största filmen jag har jobbat på är Unbroken som nyss var bioaktuell. Spelat Dota>HoN>Dota 2 sen 08. Trollar twitch-chatten dagligen. Spela Shoreline.
|
|
|
Post by swedishviking on Feb 2, 2015 20:34:55 GMT 1
God Afton! Viking här, också känd som Hampus Svensson. Jag är från Södertälje men är bosatt i Linköping med två polare. Har spelat dota til och från sedan sex-sju år tillbaka då jag upptäckte det på wc3 och gick träd mid och feedade något otroligt mycket. Sedan dess har mina skills förbättrats marginellt och min största motivation till att spela är att ha kul och latja runt.
|
|
|
Post by Gurrmeisterr on Feb 2, 2015 20:50:07 GMT 1
Vilket roligt initiativ! Gurrmeisterr, eller Gustaf som mina föräldrar kallar mig, här! Är 22 år från Eskilstuna som under året kommer flytta till Stockholm. Jobbar på järnvägen sedan 4 år tillbaka vilket innebär mycket resande och husvagns-/hotellnätter vilket i sin tur innebär en jäkla massa DotA! Fastnade för DotA runt 2008 i samband med att Wotlk släpptes och WoW-suget försvann. Spelar så mycket jag kan men är lika dålig för det, tur att det finns Dray som streamar proffs istället Resterande tid lägger jag åt att följa Leksands IF i hockey Over 'n out!
|
|
|
Post by Al_Azil3 on Feb 2, 2015 20:52:10 GMT 1
Hej!
Rikard Törnblom, 29 år och bosatt i Göteborg. Ursprungligen från en liten bruksort i Bergslagen. Jobbar till vardags som servicetekniker inom telekom.
Spelar gärna Dota2 men tittar desto mer. Även ett fan av både CS:GO och Starcraft 2 som esport.
När jag inte sitter och tittar på esport så hittar ni mig troligen i hobbyrummet målandes warhammer-figurer, på något lokalt ölhak i jakt på mer mikrobryggd öl eller på något föreningsmöte då jag lägger oproportionerligt mycket tid på att arrangera landets största analoga spelkonvent, GothCon (varje år vid påsk i Göteborg).
|
|
|
Post by 015ekan on Feb 2, 2015 22:12:40 GMT 1
Tjenare! Thomas var namnet 28 år och bosatt utanför Göteborg. Är för tillfället pappaledig och fyller dagarna med lek med grabben samt en hel del drayswe på twitchen
|
|
|
Post by Fiskur on Feb 2, 2015 23:13:43 GMT 1
Hejsan. Erik från Oxelösund har hittat hit. Han är kanske mer känd (även om känd är att ta i med båda händerna) hos er som Fiskur. Pojken Erik är hela 28 år ung, jobbar halvtid med manliga yrken och 25% som simtränare i den lokala simklubben. Han är en sån där typ som har telefonen på ljudlös dygnet runt för att han inte vill störa omgivningen i onödan. Han dricker ohyggliga mängder kaffe, men skakar på huvudet om det erbjuds drycker med %tecken på. Utöver Dota2 (~3500 timmar, ~3800mmr) är han även en DiabloIII junkie samt före detta WoW raider. Erik sover bara fyra timmar om dygnet, det räcker för honom. Erik anser att Turkisk Peppar Firewood är det bästa godiset. Eriks favorit musik just nu: Ayreon. Dyraste prylen i Eriks hem är hans Dator. Billigaste saken i samma hem är hans humor. Ibland när Erik har riktigt tråkigt och vill dela med sig av hans misslyckande trycker han igång sin stream, www.twitch.tv/fiskur Där spelas det Dota2 med lika misslyckade kamrater. Oftast blir det feedande av kolossala skalor, men ibland är det rent av briljant spel på hög nivå.
|
|
|
Post by curiousa62a2a on Feb 2, 2015 23:49:07 GMT 1
Jag går under många namn, bland dessa ingår: Markus, den där jävla, Curious #A62A2A, Nyfiken Brun, qrsBROWN, pjct2501 med flera. Jag återfinns vanligtvis i Linköping sedan en tid tillbaka. Arbetar som någon typ av ICT Architect vilket innebär att jag spendarar stor del av min vardag med att förklara för folk varför datorer inte fungerar som de tror att de fungerar. Far till 1 (snart 2).
|
|
|
Post by jusla241tysken on Feb 3, 2015 0:12:02 GMT 1
Justus Läsker heter jag. Är 26 år och bor i Linköping. Som mitt namn här och i spel antyder är jag från vårt ståtliga grannland i syd. Till vardags jobbar jag som kvalitetskonsult och tittar på/spelar dota, sc2, heartstone och cs i ungefär den ordningen. Annars lever jag för fotbollen
|
|
|
Post by bunka on Feb 3, 2015 10:36:50 GMT 1
Tjena! Björn här!
Nickar Bunkatron2000 på twitch och även i dota ibland, 2000 tillägger är kanon om man vill känna sig yngre!
Fast mer seriöst är jag en 25 åring ifrån Kungälv som jobbat med något så "flashigt" som reseinstallatör vilket gjort att jag fått resa i hela Europa med bil och även en sväng till amerikat!
Tycker fransk mat och Frankrike i allmänhet suger. Och det är väl min viktigaste livserfarenhet.
Bor med flickvän som framgångsrikt ständigt vill jag ska göra nått annat än att lira dota. Har dock frikort på supcuperna !
Lirat dota>hon>dota2 sen gymnasiet och min största bedrift är väl att ha mött H4nni när jag var VIP i dota league på dota1 tiden, 37-1 fick han och jag va sjukt stolt över min kill ^^
|
|