|
Post by Lok3t on Feb 1, 2015 17:58:00 GMT 1
Hej hej! Mitt namn är Alexander, nickar Lok3t överallt! Jag är ifrån en liten håla som heter Mellerud men bor idag i Stockholm. Jobbar heltid som lokförare på SJ, fritiden består utav häng i streamen eller annars så spelar jag själv både dota och cs.
Jag är ett stort fan av Subcupen!
-Tänk på att det oftast inte är SJ's fel
|
|
|
Post by NABLAxE on Feb 1, 2015 18:04:04 GMT 1
Hejhej.
Oliver Zander heter jag egentligen. Sliter med elektroteknik på Chalmers f.n. Kommer från norduppland från början.
Hobbys är väl då öl, elektronik och datorer.
Hej!
|
|
|
Post by Molderius on Feb 1, 2015 19:12:15 GMT 1
Tjena Tjena
Jesper heter jag o har repsej1996 som nic i streamen. Är 19 bast och bor i utkanten av malmö. Går sista året på naturprogrammet och hoppas på att bli civilingengör eller något inom läkemedel. Har hängt i streamen rätt länge(slutet av sommaren).
Är väldigt sportintresserad och tävlings-intresserad , hjärtat dunkar dock hårast för handbollen
|
|
|
Post by lyoneer on Feb 1, 2015 19:16:11 GMT 1
Tja! Sophia heter jag, 26 år och bor numera i Uppsala. Utbildad medie- och kommunikationsvetare och "gammal" företagare. Spelar casual Dota 2, WoW och lite enstaka matcher CS GO. Började titta på mycket streams och youtubegamers när jag jobbade med sponsring och det var så jag hittade hit
|
|
|
Post by karnvapn on Feb 1, 2015 20:04:10 GMT 1
Tjenare
----------------------------- WALL OF TEXT INC. -----------------------------
Igår högg jag av misstag hål på mitt kylskåpsaggregat (kylskåpskylaggregat?) när jag skulle frosta av det.
Folk förväntar sig att man ska ha det antingen fint eller slitigt och partajigt i Stor-Tjockholm, men kanske inte att en ska bo primitivt. Jag bor utan rinnande vatten i en knappt märkbart isolerad (både i väggarna och sett till det upplevda avståndet för alla mina vänner) liten stuga. Som nu inte ens har ett kylskåp. Jag har en uppånervänd hink utomhus nu som får tjäna som kylskåp.
Det är för jävla svårt att presentera sig. Precisera sig? Jag är en människa, en som —precis som du och alla du känner— sveps med i kölvattnet från den för mig ofattbart stora, ej möjlig att begripliggöra synbart, kapitalmaskinen, nummerspelet, den upphottade hålkortsdatorn som är det ekonomiska världsnätet. Det ramverket att betrakta världen på. Både den ljusa och skuggekonomin, och deras interaktioner. Det är något lätt lovecraft över det. Att svepas med av en galenskap som går över huvudet på en, igenom en.
För att använda ett ord som är ganska uttjatat men som förtjänas att inpräntas i det kollektiva medvetandet för att visa vad det gör med människor att leva i dessa tider: Potemkinkuliss. Fasaden som döljer ett underliggande förfall.
Jag är en av de där människorna som stundtals förfasas över vad som håller på att hända med samtidens språkbruk. Jag har om några få sidor läst ut Children of Dune för vad jag tror är fjärde gången. Jag lever ett enkelt liv, sett till tillgångar. Ett svårt liv enligt vissa, jag behöver bära allt mitt kok- och dricksvatten. Jag kan leva med det.
Jag skriver ganska mycket, i tecken när andan faller på, och i andan när tecken tryter. Och Det är vad jag gör. Ibland misstänker jag mig själv att vara något av en domedagsprofet. Vad annat kan man bli om man vill pådyvla folk sanningen, och ogillar att stå i centrum? Standupkomiker ryker direkt, väckelsemötepredikant faller bort på grund av skiljande åsyn på livet. Jag tror inte ekonomi eller juridik är sanningen, och de två synsätten är klart överrepresenterade inom allt vad anbelagar politik. Så jag läser till journalist, för att ha ett papper som säger att jag kan det jag utger mig för att kunna.
Vintern och slasket gör mig ganska nedstämd; jag älskar cyklar.
Första dagen på mitt första jobb efter studenten, som cykelburen brevbärare på Lidingö, blev jag ombedd att presentera mig, nykomlingen. Såhär i retrospekt var kanske inte det bästa draget det jag drog. Ty jag har formats av sunda doser svart humor (och då inte i bemärkelsen Pryor/Chappelle), så drog jag till med "jag gillar spel [vid den här tiden lirade jag väldigt mycket GoW2 på 360, är en handkontrollsgamer i själen] , film, musik, litteratur, kultur i allmänhet. Ja... Vad mer kan man säga? Jag är väl någon som skulle kunna beskrivas som en stereotyp seriemördare till sättet, i allmänhet ganska tystlåten och så." Och sen skrattade jag nervöst över den pudel jag precis gjort, satte mig ner och höll käften. Tro det eller ej, jag blev inte utfryst.
Men ja... ... Inte direkt "det här, sa jag, ska nog gå bra, för jag är van att va' i centrum!" Varken då eller nu.
Jag har tvingats skriva för många jobbansökningar i mina dar för att ha några som helst pretenser kvar kring hur det är att presentera sig på ett begripligt sätt. Normen är mig förlorad. Du bad om en presentation.
----------------------------- WALL OF TEXT SLUT. -----------------------------
TL;DR: Hej! Jag gillar dota, text, och jag är svensk. Ser fram emot vad det här forumet kan innebära för gemenskapen.
|
|
|
Post by espekta on Feb 1, 2015 20:49:47 GMT 1
Namn : Daniel Ålder : 28 Bor : Villa på Orust Barn : 1 son 1 dotter Yrke : Snickare, Tatuerare Intressen: Datorn, pennan, penseln, motorcyklar, gitarren, mikrofonen, musik
|
|
|
Post by rocklobster on Feb 1, 2015 21:41:27 GMT 1
Hej, Fabian heter jag är 29 år och kommer ifrån Helsingborg. Utbildad Molekylärbiolog men jobbar som analytisk kemist. Förutom Dota spelar jag många andra spel också men fovoritgenren är ändå alla former av kompetetiva spel. Förutom att spela gillar jag även att titta på eller utöva sport, framförallt Fotboll, Ishockey och Golf. Matlagning är inte helt fel det heller, så det blir en hel del sånt med.
|
|
ins8t
Vanlig användare
|
Post by ins8t on Feb 1, 2015 21:47:02 GMT 1
Rasmus Sandström, en av grundarna till Keita-Gaming, pluggar systemvetenskap, 25 år.
|
|
|
Post by mrsfernberg on Feb 1, 2015 22:05:13 GMT 1
Hej hopp i tomteskogarna! Michaela Heter jag och jag är utbildad teaterpedagog meen jobbar som barnskötare/vårdbiträde/personlig assistent.. Fast just nu är jag mammaledig. är snart de magiska 30 och bor ihop med min man söder om stockholm! haft dator som intresse sen alldeles för länge sen (var väl 16-17 när jag började)
|
|
|
Post by Baltazerg on Feb 1, 2015 22:32:19 GMT 1
Och Jag är Jonathan Söderlund. Jag är snart 27 år, ursprungligen från Gästrikland men bor i Örebro och jobbar på Willys. Älskar allt som har med dataspel, aggressive inline och slope style. Jag är admin/moderatorn som gärna pratar politik och baksidorna med droger.
har ni några som helst frågor gällande streamen, eller egentligen vad som helst så tar jag mig gärna tid till det!
|
|
wingate32
Vanlig användare
Joråsåatte
|
Post by wingate32 on Feb 1, 2015 22:33:25 GMT 1
Hej, Jag heter Alexaner Hallberg, är 28 år gammal och ursprunligen från Sveriges starkast lysande stjärna, Göteborg. Numer bosatt i Stockholm där jag jobbar med att organisera ungdomar i spelföreningar genom världens bästa ungdomsförbund Sverok. Spelar allt från rollspel, brädspel, kortspel, figurspel och massor av dataspel. Plöjer så mycket dota jag kan mellan jobbet men har på senare tid gått över mer till att titta än att spela för att det är så himla go stämning Nickar wingate32 i princip överallt men är mest aktiv på twitter.
|
|
|
Post by rivfarfar on Feb 1, 2015 22:38:04 GMT 1
Tjenis!
Johan Öbrell heter jag, nickar oftast Rivfarfar (Obrell86 på twitch). Lirar i princip allt jag kan lägga händerna på. Just nu mest CS:GO och Fallout: New Vegas.
Bor i Uppsala, jobbar i Stockholm som utvecklare och nördar loss så mycket jag bara kan.
Tack och bock
|
|
raziel
Vanlig användare
|
Post by raziel on Feb 1, 2015 22:38:13 GMT 1
Sho, Tim här. Pro as fuck.
|
|
|
Post by hjortfot on Feb 1, 2015 22:42:50 GMT 1
Tjenare!
David Hilmer, 20 år, Stockholm. Lirar oftast WC3, DotA2 eller CS:GO. Peace!
|
|
|
Post by zomb1ebytes on Feb 1, 2015 22:43:49 GMT 1
Hej!
Kimberly heter Jag! (Men Kitty är Bäst). Jag är från England, och bott i Sverige nästan 3 år nu. Jag bo med en svensk kille som gör mig helt galen men jag är i kär med honom.
Börjat spelar Dota 2 år sen, och följer Dray bara 1.
I will apologise for my f****** awful swedish, i do try and as much as i adore this country and language its very difficult for me to express myself properly.
I would like to say, I follow Dray, because he stands for such a beautiful thing. Community in a volatile environment. The internet is volatile and his followers are so nice and aware of each other. The community Dray has build and is trying to build here is just beyond description. I feel honoured to be a part of something which makes such a huge impact on the Esports which we all love and adore.
I am trying to break into competitive dota, i will be entering the VG games with my team "Babestation" and though our chances are slim, we will have fun. I hope to continue and build a career in esports while persuing other interests.
|
|