|
Post by frystkatt on Feb 10, 2015 11:59:40 GMT 1
Halloe, Benjamin Ballenthin heter jag och delar konstigt nog inte det namnet med någon i vårt avlånga land, så nu vet alla precis hur de ska hitta mig. är väl runt 24 år och bor i Halmstad sen ett par år tillbaka och sysslar med lite allt möjligt som ger mig pengar. Har spelat DotA sen tidigt 1800-tal tror jag. I övrigt så har jag spelat WoW på ganska hög nivå i många år och lirar även de flesta spel som ser ut att vara något att ha. Undrar ni något annat så kan jag väl försöka låtsas att ni verkligen är intresserade. Ha det gött!
|
|
|
Post by Sarasunshine on Feb 10, 2015 17:23:20 GMT 1
Hallo! Sara heter jag, blir 26 år i mars. Bosatt i dalarna, i Lima strax söder om Sälen med sambo och ett gäng husdjur. Åker inte skidor, men spelar gärna dator istället. Jobbar för tillfället på fritids där jag trivs hur bra som helst men är egentligen utbildad bilmekaniker och lastbilschaufför. Tyvärr sa ryggen ifrån dom tunga jobben så nu får jag jobba med barn istället. Är otroligt intresserad av djur, främst alla våra härliga husdjur. Bor tillsammans med en hund och fem katter och har tidigare jobbat med just hundar och katter i många års tid (inklusive helger och lov under skoltiden). Är också intresserad av bilar, musik, film, spel och fotografering. Spelar det mesta som verkar vara av intresse för mig och följer en del youtube kanaler med folk som spelar. Är alltid upp för en match i Dota2, om jag har tid och ork såklart! Är fortfarande nybörjare och lär mig, sakta men säkert! Undrar ni över något så hittar ni mig på twitch i Drays kanal som "Sarasunshine_" eller på Steam där jag nickar "Sara Sunshine". Jag är alltid pratglad så var inte rädda för att fråga om något eller bara skriva hej, jag bits inte! Fun fact:- Jag har byggt ett eget hus i mindre skala - Jag spenderar alldeles för mycket tid bakom skärmen - Jag fullkomligt älskar ugglor - Jag kan snarka när jag sover
|
|
rjadh
Vanlig användare
|
Post by rjadh on Feb 10, 2015 19:59:30 GMT 1
Emil var namnet, kommer från Ljusdal men bor i Sthlm. Utbildad musikproducent, jobbar just nu som skylttekniker. På fritiden blir det mycket dota, även lite WOW. Spelar i ett Doom/black Metal band. Ska in i studion V.9 för att påbörja inspelning av ett album. www.soundcloud.com/vanhavdsweden
|
|
|
Post by Sikata on Feb 11, 2015 0:11:49 GMT 1
Ja men då var det väl dags. Jag som anses vara en arg och grinig person, måste ju även presentera mig lite sägs det. Utanför internet så kallar dom mig Pierre, tydligen är jag 25 år och jobbar på Telia supporten och inte NÅGON KUNDTJÄNST SOM ALLA TROR. Och skillnaden mellan support och kundtjänst barn, jo det ska ni veta nu, Support hjälper dig, Kundtjänst beställer du av. Och är jag grinig och arg annars? nej det är jag inte, jag kan verka sån dock, jag är en clown rakt igenom och gillar att få folk att skratta, Har ungefär samma fetisher i livet som melancholia. Är lite som en hund, bits i pressade situationer. Stora intressen är Bandy (på is, ingen jävla fjollbandy i en hall), Esport, Teknik, uteliv på sommartid, Här är en bild med för dom som är intresserade av det.
|
|
|
Post by psifacts on Feb 12, 2015 19:54:27 GMT 1
Hallå på er! Johan heter jag och stolt Värmlänning på 32 år Även för att många undrar om jag verkligen är det eftersom jag har en lite speciell dialekt. Jobbar som tekniker, så jag bygger och underhåller stora LED-skärmar över hela Sverige. Och jag menar då verkligen HELA Sverige. Försöker ta mig tid med att spela Dota, CS, SC2 mm när jag kan och hinner med. Men jobbar för mycket och är ensamstående förälder till en dotter på 7 år så det blir inte så ofta som man velat. Håller även på att planerar ihop och fixar med ett litet projekt där jag tänkt att man ska köra POD-cast och Streaming av rollspel! Det är som sagt i bara planerna så vi får se vad som sker (Intresserad får gärna säga till om så är!) Brukar vara så social som jag kan så det är bara att höra av sig om ni funderar på något eller bara vill prata med en galen person!
|
|
|
Post by laamis on Feb 13, 2015 21:12:08 GMT 1
Hej!
Jag heter alltså henrik, men vet inte vad jag borde säga här. Studerar kemi (eller analytisk kemi) på tekniska universitetet i finland, älskar att spela RPGs, dota funkar också. spelade aq2 (actionQuake 2) i ungefär 10 år tidigare. har spelat en massa och de flesta spelen som fanns förr. sorry för dålig grammatik, men jag är...
FINSK
ja eller egentligen är ja finsk&svensk men bott hela mitt liv i finland + ~80% av livet i ett helt finskt område.
tack och hej
-laamis (liimas på steam)
|
|
|
Post by rellik on Feb 16, 2015 21:12:06 GMT 1
Tjena!
Joakim Jennsjö heter jag (aKa Rellik_killeR på twitch). Jag är 27 år och jobbar som civilingenjör i Linköping. Är ifrån Örebro men har bott i Linköping sen 8 år. Har spelat dota på pub-nivå i 7-8 år med några år av HoN emellan. Även lirat en hel del CS även om det nu var närmare 10 år sedan jag senaste spelade ordentligt.
|
|
|
Post by dracolich70 on Feb 17, 2015 5:16:54 GMT 1
Hello!
My name is Jannik Nielsen, and as the name might suggest I am danish. As the name indicates, I was born in 1970, making me an old man at 44, though with the same flame for gaming as when I was 13. I was forcibly moved to Sweden(Täby, Stockholm), in my pre-teens with my mother getting married with a swede. While she chose to live there till her end of days, I moved back home to live with sister and father at 14.
What Sweden did give me, was very good friends, a language I picked up in 3 months, and above all, the interest in computers(Spectrum 48k). I visited Sweden very often, throughout the years, and managed to keep my Swedish somewhat intact. Visited my brother in November in his home in Avesta. I always root for swedes in sports, unless they face danish teams. Since 1982, I rooted for AIK in Icehockey and football, but don't really follow swedish sports as much as I once did(I loved Gunde Svan), and used to be a sports fanatic, which has turned into eSports.
I never played Dota 1, but after following Sc2 for a few years, TL started with Dota 2 streams, and early 2012, I watched Fear, and abandoned SC2. I got a beta key in March, and haven't looked back. I love watching and debating Dota 2, but after TI4, I got a bit fatigued. Following the pro scene, is something I like to do. I have played Wow and Eve-online too, where I at one point was in swedish-only Guilds/corporations. I am playing support 99% of the time in DotA, as it fits my nature, and often also forced into it, because everyone wants to play carry, even when picking support. I don't really have a team I really root for anymore, but I like Loda, and like NiP very much. I used to follow a danish team for years(Sk-gaming, DD, MYM).
I am currently studying healthcare after a number of years in IT, and some unemployed. Sundays are my favorite days, and optimally it will bring coffee, football(LFC), and DotA 2 tournaments. I am single so I don't piss anyone off by being egoistic.
Sorry, that all this is in English, but my swedish writing has not been used since 1984, and most is forgotten.
I have known about Drayich by following the scene, and know about his credentials in DotA 1, but this day was my first day actually going to his stream. I hope to catch up, and the Drayfamily seems like a very friendly and open place.
As you can tell, I have a lot to say, and with that comes a very opinionated nature about everything, which brings bi-polar opinion about me. I am very loyal, and at core a very warm and open person. I try to project that as much as possible.
Well, that was my wall of text with perhaps more than what was needed, but what I wanted to convey, to get a bit of background, so I could catch up with you, and you me.
|
|
|
Post by krepolove on Feb 17, 2015 18:14:37 GMT 1
Andreas Backman 23 år subscriber från Älvdalen lite småfet men snygg dalmas, jobbar (läs:slavar) som snickare om dagarna, spenderar alldeles förträfflig mängd tid bakom skärmen. Älskar att laga mat älskar att äta mat. så har ni tips på nå gott ni har ätit nyligen så berätta gärna och ge mig lite inspiration!
|
|
|
Post by jakkomo on Feb 19, 2015 13:51:47 GMT 1
Då var det dags för mig att göra en ytterst utförlig presentation.
Jacob, 27 år. Jobbar som lokförare på SJ Götalandståg i metropolen Falköping. Skulle jag vara sen med tåget beror det på att jag hamnat bakom Lok3t, han är nästan aldrig i tid. Har tidigare bott och studerat i Göteborg, Norrköping och Mjölby. Har en särbo i Linköping. Jag har inga seriösa intressen och är riktig usel på dota, spenderar hellre tid åt att titta än att spela.
|
|
|
Post by jonatanhal on Feb 19, 2015 22:37:13 GMT 1
Tjena! Jonatan heter jag, bor i Dalarna & nördar enormt mycket med datorer, lite jack of all trades (master of none)
|
|
|
Post by kerbrar on Feb 19, 2015 23:03:40 GMT 1
deleted
|
|
|
Post by fluffychicken on Feb 22, 2015 21:26:36 GMT 1
Hej, heter Eric Persson och är 16 år och är tyvärr inte sub. Jag är väldigt tyst i streamen men kollar nästan alltid. Bor i Oxie (utanför Malmö). Annars går jag El och Energiprogrammet på Universitetsholmen och ligger rätt högt i betygen.
Har spelat Dota sen warcraft moddet och även hon. Brukar vara jävligt arg när jag spelar även om de går bra eller dåligt.
Mycket kladd vinner allt!
|
|
|
Post by classicarvid on Feb 23, 2015 10:16:46 GMT 1
Hejsan! Rick heter jag, 24 år och bor i gnällbältet, mitt i smeten (Örebro alltså), finns dock bra mycket gnälligare orter än Öret! Arbetar som elkraftskonsult på dagarna och på nätterna sover jag. Har spelat en hel del spel genom åren men aldrig lagt ner någon tid på spelandet så har aldrig blivit riktigt bra på något. Nu är det främst Dota 2 som gäller både spelande och tittande.
Ha det gött!
|
|
|
Post by lezaxx on Feb 23, 2015 22:24:09 GMT 1
Tjena! Jakob heter jag, snart 20 år gammal och bor i Jönköping. Har just nu sabbatsår efter studenten och jobbar som lärarvikarie. Till hösten blir det studier i ekonomi på Handels i Stockholm för min del. Har spelat MOBA:s sen HoN-betan kom ut och bytte till Dota 2 strax före TI2.
|
|